امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

مستند «مرز پرگهر» روی آنتن شبکه یک+ آنونس

مشاهده ۱۳۳۱
۱۳۹۹/۰۳/۱۹- ۱۳:۱۷

مجموعه مستند «مرز پرگهر» از شبکه یک پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در مستند «مرز پرگهر» 13 اثر تاریخی و کهن ایران زمین برای بینندگان معرفی شده است. این اثر فاخر با تلاش 10 کارگردان خوب کشور کارگردانی شده و تولید آن در طی یک سال و نیم به سرانجام رسیده است.
مجید سروینی قسمت چغازنبیل (شوش)، بهمن ابراهیمی قسمت رنگین نگاره‌های کهن صخره‎ای سرسورن کوهدشت لرستان، مریم مومن زاده قسمت‎های ارگ راین (کرمان) و گنجینه خورشید میمند، حامد عزیزی قسمت سازه‌های آبی شوشتر (سیکا)، علی قادری قسمت تخت سلیمان(تکاب)، جواد وطنی قسمت‎های شهر زیرزمینی ارزانفود و قلعه کنگلو (سوادکوه) و غار قلعه لاپ کمر (اسپهبد خورشید مازندران)، کمال مطوف قلعه سلاسل (شوشتر)، امیر رضا دریانیی قسمت قلعه ایزدخواست (آباده فارس)، میکائیل شهرستانی قسمت غارکرفتو (دیواندره) و ابوالفضل توکلی قسمت ارگ سریزد (مهریز)، این مستند را کارگردانی کرده‎اند.
این مجموعه با صدای فرخ نعمتی، بازیگر خوب سینما و تلویزیون روایت شده و در آن از تکنیک‎هایی انیمیشن سه بعدی(3D) استفاده شده است.
«مرز پرگهر» به تهیه‎کنندگی کامبیز اخوان صفا، کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیماست که یکشنبه‌ها و سه‎شنبه‌ها پس از سریال شبانگاهی پخش می‎شود.
این مستند یکشنبه‌ها و سه‎شنبه‌ها، ساعت 23 روی آنتن می‎رود و اولین قسمت آن 18 خرداد پخش می‎شود.

ویدئوها

امتیاز شما