امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

آغاز فصل جدید برنامه‌های شبکه امید / پخش 6 مسابقه جدید در تابستان داغ امسال

مشاهده ۲۳۹۸
۱۳۹۹/۰۳/۳۱- ۱۴:۱۶

شبکه امید با سابقه تولید بیش از 180 هزار دقیقه برنامه برای نوجوانان، تدارک ویژه‎ای برای جدول پخش تابستانی خود در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی سالم مدیر شبکه امید با توجه به آغاز فصل تابستان و تدارک برنامه‌های ویژه این شبکه برای نوجوانان گفت: شبکه امید به منظور فراهم کردن اوقات فراغت نوجوانان در تابستان پیش رو، با حفظ برندها و برنامه‌های پرمخاطب خود، فصل جدید این برنامه‌ها را روی آنتن می‌برد.
وی تاکید کرد: با توجه به زمان اتمام امتحانات متوسطه دوم در تیرماه پخش برنامه‌های تابستانه این شبکه تخصصی نوجوانان، از نیمه تیر ماه آغاز می‎شود. سالم با برشمردن صداوسیما به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای تولیدکننده محتوا، تصریح کرد: تاکنون در شبکه امید بیش از 180 هزار دقیقه برنامه‌سازی انجام شده است  و این مقدار تولید محصول فرهنگی برای نوجوانان با هیچ تولیدکننده دیگری در داخل کشور قابل مقایسه نیست.
نگاهی بر اهم برنامه‌های تابستانی شبکه امید
پخش 6 فصل مسابقه تابستانه با طعم سرگرمی «اسطرلاب» به تهیه‎کنندگی علی سالم مسابقه‎ای در فضای استودیو است که بر پایه هوش و اطلاعات عمومی همچنین سطح دانش نوجوانان 13 تا 18 سال و در دو پایه متوسطه اول و دوم به طور جداگانه تولید می‌شود. این مسابقه، مسابقه لیگ علمی خواهد بود که با پشتیبانی سایر نهادها با شبکه امید تولید شده است. در هر قسمت از این مسابقه 4 نوجوان حضوری با هم رقابت می‎کنند که این رقابت در 13 رشته به صورت هم‎زمان انجام می‌‎شود. از جمله این رشته‌ها می‏توان به ریاضی، فیزیک، نجوم، کامپیوتر، هوافضا، زیست، شیمی، سواد رسانه‎ای، فلسفه، ادبیات، علوم اجتماعی و ... اشاره کرد. در بخش پایانی هر قسمت نیز، یکی از اندیشمندان هر رشته برای مخاطبان نوجوان این برنامه صحبت می‎کند.
با توجه به اینکه امسال به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، مسابقه‌ای تحت عنوان «فوت آخر» با محور رونق و جهش تولید روی آنتن شبکه امید می‎رود. این مسابقه به تهیه‎کنندگی رضا میرمحمد و با هدف مهارت‎آموزی برای نوجوانان تهیه و در رشته‌های مختلف سفالگری، نجاری، تراشکاری، مکانیکی، تاسیسات، مجسمه سازی و آشپزی برگزار می‎شود.
برنامه «پیش فنگ» به تهیه‎کنندگی سلمی‌بابایی با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، با رویکرد نمایش اقتدار و دستاوردهای نظامی ارتش و با هدف تبیین دوره مقدس سربازی و ایجاد سرگرمی و تفریح در قالب اردوی نوجوانان روی آنتن شبکه امید می‎رود. این برنامه با حضور نوجوانان در اردوی نظامی‌پادگان‌ها و مراکز نظامی‌برای بازدید از دستاوردها، تجهیزات، اماکن آموزشی و .... همراه با چالش‎های مختلف و برگزاری مسابقه بین آنان از شبکه امید روی آنتن می‎رود.
مسابقه «بِسُرا» به تهیه‎کنندگی حسین لطفی نیک اولین مسابقه تلویزیونی سرود است که با همکاری آستان قدس رضوی در دو بخش سرود ویژه پسران نوجوان و نقالی ویژه دختران نوجوان روی آنتن می‎رود.
فصل جدید «آماده باش» به تهیه‎کنندگی ابوذر خیاطی مسابقه‎ای میدانی برای دختران و پسران بر پایه کار گروهی و توانایی فردی است که شامل مسابقاتی همچون پینت بال، امداد و نجات، تیراندازی، بازی رایانه ای و ... است که تصویربرداری آن در فضای باز و طبیعت انجام می‌شود.
مسابقه تلفنی «راز جزیره» که جزء مسابقات هر روزه شبکه امید است که به حوزه آموزشی ورود پیدا کرده است.
بیننده فیلم‎ها، مستندها و سریال‎های جذاب خارجی در شبکه پویا باشید
شبکه امید از نیمه تیرماه و پس از برگزاری امتحانات مدارس، هر روز ساعت 9 صبح با پخش فیلم های پویانمایی مهیج، اوقات دلنشینی را برای نوجوان رقم می‎زند. همچنین مستندها و سریال‎های جدیدی نیز از شبکه امید پخش می‌شود. مجموعه نمایشی «باغ وحش» و «آه گوم بی من» و مجموعه پویانمایی «شرلوک هلمز کیوتو» و «ژنرال لاک» همچنین مستند «چای آتیشی»، «آزمایش ها همراه با جیمز می»، «شگفتی‌های حیوانات» و «شصت جانور مرگبار» از جمله این سریال‎ها و مستندها است. شبکه امید برنامه ای هم با عنوان «فیلمستون» را هر روز ساعت 18 به روی آنتن می‌برد.
این برنامه با پخش فیلم‎های جذاب و دیدنی از سینمای روز ایران و جهان به منظور ارتقای سواد رسانه‎ای نوجوانان به تحلیل و نقد آن‌ها هم می‎پردازد.
برنامه‌های معارفی شبکه امید
«ماجراهای سارا و سینا» به تهیه‎کنندگی محمد حسن زاده تولید شده است و در هر قسمت متناسب با شخصیت پسر یا دختر داستان، به یکی از موضوعات اجتماعی نوجوان با محور اصلی عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه در اجتماع و تعامل با اقشار جامعه می‌پردازد. این برنامه با مشارکت ستاد عفاف و حجاب و با رویکرد ترویج فرهنگ زندگی عفیفانه و سبک زندگی اسلامی- ایرانی تولید می‌شود.
فصل جدید برنامه «به توان خدا» به تهیه‎کنندگی جواد بیک محمدی و عبدالمجید رکنی به طرح مباحث معارفی، اخلاقی و احکام ویژه مخاطب نوجوان و پرسش و پاسخ بی‎پرده و صریح به سؤالات دینی و اعتقادی آن‎ها بر اساس معارف اسلامی‌ با حضور کارشناسان مذهبی و نوجوانان می‌پردازد.
نوجوانان چه آموزش‎هایی در تابستانی امید می‌بینند
«ویژه برنامه تاریخ» به تهیه‎کنندگی مصطفی خلیل‎زاده و حامد طراحی مجله آموزشی ترکیبی حوزه تاریخ است که با رویکرد آشنایی مخاطب با جغرافیای تاریخی ایران، شخصیت‎های مهم و موثر در تاریخ، تقویت حس میهن پرستی و روحیه عبرت‎آموزی و.... با حضور جمعی از دانش آموزان پسر 12 تا 18 ساله به همراه یک معلم، در هر قسمت برشی از وقایع تاریخی را مرور می‌کند.
«ویژه برنامه زبان و ادبیات فارسی» به تهیه‎کنندگی رضا منتظری مقدم مجله‎ای ادبی است که با حضور کارشناسان دو حوزه شعر و داستان نویسی کودک و نوجوان و همچنین با حضور نوجوانان علاقه‎مند به این عرصه به تحلیل و بررسی آثار آن‌ها می‎پردازد و در قالب انجمن‌های ادبی نوجوان روی آنتن شبکه امید می‎رود.
مجله خبری «خبردار» به تهیه‎کنندگی امیر حسن شاه تیموری یک برنامه ترکیبی زنده و روزانه که شامل بخش‎های مختلف اخبار روز، گزارش روز، شهروند خبرنگار، خبر داغ، خبر خوب و... است.
فصل جدید برنامه «رسانش» با هدف ارتقاء سواد رسانه‎ای مخاطبان نوجوان در تمامی عرصه‌ها بر پایه آموزش مواردی چون روزنامه دیواری، پادکست، موشن گرافی، خبرنگاری، عکاسی خبری، فیلم کوتاه، تدوین، بازیگری، نویسندگی، کاریکاتور و... روی آنتن شبکه امید می‎رود.
فصل جدید برنامه «کاربرانه» به تهیه‎کنندگی سیاوش عقدایی یک مجله علمی فناوری است که به بیان تاریخ علم و فناوری از یک سو و اطلاع رسانی آخرین دستاوردهای علمی و فناوری ایران و جهان برای نوجوانان با رویکرد آموزشی و حمایت از شرکت‎های دانش بنیان و استارت آپ‎ها می‎پردازد.
«سیماب (سیمای باشگاه امید)» یکی دیگر از برنامه‌های تابستان است که هدف آن، نمایش تولیدات و آثار مختلف فرهنگی و هنری اعضای باشگاه امید در سراسر کشور و حمایت از آن‌هاست.
«مخاطب نو» میان برنامه‌ای است به تهیه‎کنندگی صفا چاووشی که موضوع آن اهمیت مشاوره و سلامت روان نوجوان و ارائه مطالب کاربردی و مصداقی به خانواده‌ها، حفظ سرمایه اجتماعی و تربیت نسل نو و آموزش مهارت های زندگی برای مواجهه با بحران‌های دوران نوجوانی است.
ترویج مطالعه و کتاب خوانی در شبکه امید
برنامه «خوش برگ» به تهیه‎کنندگی ایمان ایرانمنش در حوزه تعلیم و تربیت و در فضای طنز نمایشی، با رویکرد ترویج مطالعه و کتاب خوانی، ضمن حمایت از ناشران در سال جهش تولید به معرفی کارشناسان، ناشران کتب نوجوان و .... می‌پردازد.
هیجان و نشاط با «جام برتر» امیدی‌ها
فصل جدید مجله ورزشی «جام برتر» به تهیه‎کنندگی محمودرضا منتظری به بررسی ورزش پایه و معرفی نوجوانان برتر رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین ورزش بانوان می‎پردازد. از دیگر بخش‎های این برنامه می‎توان به حاشیه بازی، خاطره بازی، قهرمان هفته، اخبار ورزشی، تقویم مسابقات، شگفتی‌های ورزشی، آمادگی جسمانی و معرفی یک رشته ورزشی اشاره کرد.
فصل سوم برنامه تلویزیونی «بازی ویزیون» بر اساس علاقه نوجوانان به بازی، اعم از بازی‌های رایانه‌ای، فکری و رومیزی و با هدف آموزش بازی سازی و همچنین سواد رسانه‎ای در استفاده بهینه از این بازی‌ها و معرفی بازی‌های ویدیویی ایرانی و خارجی و با نگاه حمایت از صنایع اسباب بازی تولید داخل از شبکه امید پخش می‎شود.
برنامه‌های سرگرمی و طنز برنامه «شیرین بیان» به تهیه‎کنندگی محمد خانلری با درون مایه طنز و سرگرمی‌ به واکاوی دوران نوجوانی افراد موفق در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی می‌پردازد. مهمانان این برنامه هر کدام به نوعی ارتباط تنگاتنگی با دنیای نوجوانان دارند. این برنامه گفت‎وگو محور در فضایی صمیمانه، زمینه‎ای را برای انتقال تجربه به نوجوانان فراهم کرده است و از رهگذر آن به برخی از چالش‎های دنیای نوجوان امروز می‌پردازد.
برنامه «خانواده امید» با همکاری مرکز خانواده نیروی انتظامی روی آنتن شبکه امید می‎رود. این برنامه با بخش‎های متنوع و جذاب از جمله مسابقه، نور افشانی، مشاوره، گروه‌های سرود نوجوان و... روی صحنه (استیج) اجرا می‌شود و در کنار آن غرفه‌های نمایشگاهی برای خانواده‌ها ایجاد شده است. «خانواده امید» روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت 10 شب از شبکه امید پخش می‌شود.

امتیاز شما