امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
در پرس تی وی؛
در پرس تی وی؛

مروری بر مشابهت‌های قتل کم هزینه فلسطینیان به‎دست نیروهای اسرائیلی

مشاهده ۷۴۵
۱۳۹۹/۰۴/۰۴- ۱۳:۳۴
تعداد بازدید:745

برنامه این هفته «پرونده‌های فلسطین» (Palestine Files) در شبکه پرس تی وی به بهانه شهادت یک نوجوان اوتیسمی فلسطینی و جنبش اعتراضی در پی آن به بررسی مشابهت‎های قتل کم هزینه فلسطینیان به‎دست نیروهای اسرائیلی با قتل جرج فلوید سیاهپوست در آمریکا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری با نگاهی به اعتراضات خیابانی فلسطینی‌ها نسبت به شهادت ایاد الحاق جوان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی و همزمانی آن با اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر دنیا در پی قتل جورج فلوید جوان سیاهپوست آمریکایی به‎دست نیروی پلیس این کشور، خواسته‌های مردم معترض فلسطین را بهبحث و بررسی می‎گذارد.
این برنامه ضمن مروری بر وضعیت حقوق بشر و نژادپرستی در فلسطین که نگرانی‌های زیادی درباره آن وجود دارد به واکاوی این واقعیت که چرا جان مردم فلسطین برای جهانیان بی ارزش است می‎پردازد. در ادامه این برنامه با نگاهی به جنایات رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر و تشدید خشونت‎های سربازان این رژیم، تشابهات نژادپرستی در سیستم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به بحث می‎گذارد و خشونت‎های نیروهای اشغالگر صهیونیستی علیه مردم فلسطین و خوی اشغالگری این رژیم که مصداق بارز نقض حقوق بشر محسوب می‌شود را بررسی می‎کند.
«پرونده‌های فلسطین» با اجرای وسام البحرانی جمعه 6 تیر ساعت 12 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 00:05، شنبه ساعت 13 و 20، یکشنبه ساعت 4، دوشنبه ساعت 11 و 17 و سه‎شنبه ساعت 15 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما