امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل امور بین‌الملل و مشاور رئیس رسانه ملی اعلام کرد:
مدیرکل امور بین‌الملل و مشاور رئیس رسانه ملی اعلام کرد:

17 اثر از رسانه ملی راهی جشنواره 2020 ABUPRIZES شدند

مشاهده ۴۳۴
۱۳۹۹/۰۴/۰۹- ۱۴:۲۷
تعداد بازدید:434

مدیر کل امور بین الملل رسانه ملی در نشستی با اصحاب رسانه از رویکردهای نوین این اداره کل برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی فهیم دانش مدیرکل امور بین الملل سازمان صداوسیما در این نشست با بیان اینکه جشنواره‌های بین‌المللی فرصتی برای معرفی توانمندی‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی‌به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های رسانه‌ای دنیا در زمینه تولیدات رادیو تلویزیونی در عرصه جهانی است گفت: یکی از نمودهای برنامه‌سازی‌ مطلوب و حضور پررنگ رسانه ملی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و تلاش‌هایی که برای جذب مخاطب حداکثری شده، در جشنواره‌های بین المللی است. وی افزود: علاوه بر اینکه حضور پررنگ در جشنواره‌های بین المللی می‌تواند ارائه برنامه‌های صداوسیما را برای پخش از شبکه‌های خارجی و آشنایی مخاطبان این شبکه‌ها با فرهنگ و گفتمان عالی جمهوری اسلامی فراهم کند زمینه مناسبی  برای معرفی توانمندی‌های فنی رسانه‌ای ما به دنیا است.

فهیم دانش با اشاره به روند انتخاب آثار رادیویی و تلویزیونی معاونت‌های برنامه‌‌ساز رسانه ملی برای حضور در این جشنواره گفت: به همین منظور دبیرخانه‌ای در اداره کل امور بین الملل تشکیل شده است و آثار با کارشناسی گروهی آشنا به قواعد جشنواره‌های بین‌المللی انتخاب شده‌اند. وی افزود: برای حضور در جشنواره 2020 ABUPRIZES ، که با 260عضو از 70کشور یکی از جشنواره‌های معتبر تولیدات رادیو تلویزونی دنیا است، 460 اثر شامل 280 برنامه تلویزیونی و 136برنامه رادیویی از تهران و مراکز به دبیرخانه جشنواره رسید و مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 8اثر تلویزونی و 9اثر رادیویی به عنوان نمایندگان نهایی سازمان صداوسیما انتخاب شدند. مدیر کل امور بین الملل با بیان اینکه شعار امسال جشنواره ABUPRIZES «احترام» و «شناخت و پذیرفتن تفاوت خود و دیگران» است گفت: این موضوع در انتخاب آثار در نظر گرفته شد علاوه بر اینکه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در جهان برنامه‌هایی که در زمینه پیشگیری و مقابله با این بیماری تولید شده نیز در پروسه داوری قرارگرفتند. همزیستی مسالمت با سایر ادیان و حفاظت از محیط زیست نیز از دیگر موضوعاتی است که در انتخاب برنامه‌ها مورد نظر قرار گرفته اند.

وی از حضور پررنگ بانوان برنامه‌ساز در این جشنواره سخن گفت و اعلام کرد: از میان 17اثر برگزیده 5 اثر متعلق به برنامه‌سازان زن است که معرف خوبی از حضور بانوان ایرانی در این عرصه است. مدیرکل امور بین‌الملل از عواملی که در انتخاب آثار نقش بسزایی داشته اند سخن گفت و افزود: بنا به منویات مقام معظم رهبری در زمینه پرهیز از سیاهنمایی و مقابله با جریان اسلام هراسی و ایران هراسی در رسانه‌های بیگانه، هدف اصلی رسانه ملی برای تولید محتوا بر این مبنا قرار گرفته و در انتخاب آثار نیز حتما به این جنبه از محتوای برنامه‌ها توجه می‌شود.

فهیم دانش سپس از رویکردهای حمایتی این ادراه کل در دور جدید برای حضور در جشنواره‌های خارجی یاد کرد و گفت: این رویکردها با فراهم کردن زمینه انتقال و گسترش دانش تخصصی برای برنامه‌سازان، حمایت‌های زیرساختی در مشاوره و آماده سازی آثار، قدردانی و اهدای جوایز نقدی به برنامه‌سازان برگزیده، شناسایی و حمایت برنامه‌سازان مستقل خارج از سازمان و حضور فعال در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی (فیلم، مستند، پویانمایی و برنامه‌های رادیویی)، از برنامه‌سازان رسانه ملی حمایت می‌کند.

وی سپس نام برنامه‌های منتخب رسانه ملی برای حضور در جشنواره 2020 ABUPRIZES را اعلام کرد. در بخش تلویزیونی مستند «اف 55 »از تولیدات مرکز لرستان در زمینه برنامه‌های ورزشی، گزارش خبری «کلاسی زیر سقف آسمان» از تولیدات مرکز گیلان، مسابقه «دهکده» از تولیدات مرکز گلستان در زمینه سرگرمی، برنامه «آناهید» از تولیدات شبکه الکوثر در بخش چشم‌انداز ABU ، سریال «وارش» از تولیدات سیما فیلم در بخش داستانی، مسابقه «سبقت» از تولیدات شبکه یک در بخش محتوای دیجیتال، برنامه «جزیره دانش» از تولیدات شبکه نهال در بخش کودک و مستند«من یک پرنده هستم» از تولیدات مرکز کرمانشاه به این جشنواره راه یافته‌اند.

در بخش رادیویی نیز برنامه «چهارسو» از رادیو جوان در بخش برنامه‌های شخصیت محور، مستند رادیویی«شاخ افریقا» از رادیو ایران در بخش مستند، برنامه «استودیو» از رادیو آوا در بخش آنونس خدمات اجتماعی CSA برنامه «پریا» از رادیو کرمانشاه در بخش چشم‌انداز ABU، برنامه «کاردستی» در خانه از رادیو پیام در بخش محتوای دیجیتال، گزارش خبری «فریاد پروانه‌ها» از رادیو ایران در بخش گزارش خبری، مستند از«تولد تا تولد» از رادیو گیلان در بخش مستند نمایشی، برنامه «کابین شماره 3» از رادیو مازندران در بخش نمایش کوتاه و نمایش رادیویی «عروس گازلی گل» از رادیو نمایش در بخش نمایش بلند در این جشنواره با آثار دیگر کشورها رقابت می‌کنند.

  

 

امتیاز شما