امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پخش مستند نمایشی رادیویی «بانوی کماندار» از دو شبکه رادیویی

مشاهده ۷۴۹
۱۳۹۹/۰۴/۱۷- ۱۳:۴۱

زندگی زهرا نعمتی نخستین زن تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده‌است از رادیو تهران و رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «بانوی کماندار» بر اساس زندگی زهرا نعمتی، زنی که با وجود معلولیت بر قله افتخار ورزش ایران در رشته تیراندازی با کمان ایستاد در قالب مستند نمایشی در شش قسمت به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه شده است این مستند از روز شنبه بیست و یکم تیرماه، روی آنتن رادیو تهران می‌رود و روز یکشنبه نیز پخش آن از رادیو نمایش آغاز می‎شود.

زهرا عبدالله‌زاده تهیه‎کننده مستند نمایشی رادیویی «بانوی کماندار»درباره این مجموعه گفت: وقتی قرار است که روی یک مستند نمایشی کار کنیم، کار دقیق‎تر و حساس‎تر می‌شود و من به عنوان تهیه‎کننده لازم بود برای تمرین و ضبط نمایش، آماده‎تر باشم.

وی افزود: شعرهای کوتاهی در نمایش خوانده می‌شود که از ترانه‌های فولکلور کرمانی است، بنابراین لازم بود که سعید سلطانی، بازیگر نقشِ پدرِ زهرا، حتماً این ترانه را بشنود و نحوه خواندنش را بداند. طی صحبت‎هایی که با مهدی فراهانی نویسنده کار داشتم با کمک او ترانه‌های مورد نظر تهیه شد. همچنین با صحبتی که با رضا عمرانی کارگردان کار داشتم، بخشی از صدای زهرا نعمتی را برای شیوا رفیعیان بازیگر نقش زهرا نعمتی فرستادم تا به حس بازی او  کمک زیادی کند.

 عبدالله زاده تأکید کرد: میکس و آماده‌سازی مستند نمایشی «بانوی کماندار» بسیار پرکار بود و به طراحی مناسبی نیاز داشت. در جاهایی از این مستند نمایشی ؛تیترهای خبریِ موفقیت‎های پی در پی زهرا نعمتی گفته می‌شود که با فضای استادیوم، تشویق تماشاگران و موزیک میکس شد.

در خلاصه داستان مستند نمایشی « بانوی کماندار» آمده است:  زهرا نعمتی در اثر تصادف دچار ضایعه نخایی شد و پس از آن با جوانی به نام رهام، که مثل او دچار معلولیت بود، آشنا شد و از این طریق وارد دنیای ورزش شد. اگرچه مادرش همیشه نگران بود اما زهرا با همت و پشتکاری که داشت تیراندازی با تیروکمان را شروع کرد و هر روز بهتر از دیروز به کار ادامه می داد تا به تیم استان رسید و مشغول تمرین برای اعزام به مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی شد زهرا نعمتی با اراده‌ای مثال زدنی افتخارات را یکی پس از دیگری به دست می آورد تا جایی که عنوان برترین زن ماه نوامبر و روز جهانی زن انتخاب شد....

«بانوی کماندار» به نویسندگی مهدی فراهانی و کارگردانی رضا عمرانی و با هنرمندی کرامت رودساز، معصومه عزیز محمدی، سعید سلطانی، شیوا رفیعیان، مسعود زنوزی، محمد پورحسن، بهناز بستان دوست، نگین خواجه نصیر، شیما جان قربان، اکبر مولایی ، امیر فرحان نیا، مهرداد مهمان دوست، محمدرضا علی، شهریار حمزیان، بهادر ابراهیمی، احمد لشینی، راضیه مومیوند و ماندانا محسنی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این مجموعه رادیویی به تهیه‎کنندگی زهرا عبدالله زاده، افکتوری نازنین حسن پورو صدابرداری فرزاد شریفی از بیست ویک تیرماه ساعت 22:30، روی آنتن شبکه تهران می‌رود و پخش آن از روز یکشنبه ساعت یک بامداد در رادیو نمایش آغاز می‎شود که تکرار آن از شبکه رادیویی نمایش ساعت 15:30 همان روز است.

 

 

امتیاز شما