امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

لباس کردی، سمبل به تمام معنای عفاف و حجاب

مشاهده ۳۰۵
۱۳۹۹/۰۴/۲۱- ۰۸:۰۹

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان، در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، حفظ لباس کُردی و صیانت از اصل آن را کمک به توسعه حجاب و عفاف در استان کردستان دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد. عبدالملکی با استناد به آخرین نظرسنجی انجام شده گفت، 17 درصد نسبت به حجاب در جامعه نگرش منفی وجود دارد و این افراد، قائل به فردگرایی و تنزل فرد هستند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با ذکر اینکه 31 درصد، حجاب را یک مجوزِ عبور در جامعه فرض می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از 43 درصد مردم به لحاظ نگرشی و ذهنی، نسبت به حجاب نگرش مثبت دارند. عبدالملکی با ذکر اینکه گرایش به مدگرایی، ریشه در خانواده و تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای دارد، درباره عملکرد صداوسیما در حوزه حجاب و عفاف افزود: از ابتدای امسال‌ تا به امروز، در بخش صدا 900 دقیقه، در سیما 600 دقیقه، در خیر 85 دقیقه، فضای مجازی 6 دقیقه، اینفوگرافی 4 مورد، خبر مکتوب 15 مورد و نیز 8 گزارش تصویری در حوزه عفاف و حجاب در صداوسیمای مرکز کردستان، برنامه تولید شده است.

 

امتیاز شما