امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تعامل میان مجلس شورای اسلامی و رسانه استانی گلستان لازمه پیشبرد منافع ملی

مشاهده ۳۶۸
۱۳۹۹/۰۴/۲۲- ۱۴:۵۶

مجمع نمایندگان استان با حضور در صداوسیمای گلستان بر همکاری هر چه بیشتر رسانه ملی و مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان، در این نشست گفت: صداوسیما دانشگاه عمومی و خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است و نیاز به حمایت و پشتیبانی مسئولان و خصوصا نمایندگان شورای اسلامی دارد.
دکتر منتظر حجت بیان داشت: یکی از وظایف رسانه ملی، ایجاد تعامل و ارتباط بین مردم و نمایندگان آن‌هاست که این مهم در صدا‌وسیمای مرکز گلستان به ‌صورت ویژه و عادلانه پیگیری می‌شود و صداوسیما آماده اطلاع‌رسانی مسائلی است که ضرورت انعکاس آن از سوی نمایندگان استان احساس می‌شود.
وی در ادامه، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صداوسیمای گلستان و جایگاه و رتبه‌های کسب شده و اقدامات انجام شده در 20 ماه گذشته بیان داشت: از اولویت‌های مهم رسانه استان، حضور در مناطق مختلف استان و توسعه و ارتقاء زیر ساخت فنی و تجهیزات مرکز، تکمیل پوشش دیجیتال در سطح استان و تولید برنامه‌های فاخر در استان جذب مخاطب بیشتر و شناساندن بیشتر ظرفیت و پتاسیل استان گلستان است.
همچنین او خواستار حمایت مجمع نمایندگان استان از صداوسیمای گلستان در دستیابی به اهداف و اولویت‌ها شد.
در ادامه این نشست دبیرمجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از صداوسیمای مرکز گلستان گفت: صداوسیما یک رسانه تاثیرگذاراست که با برنامه‌ریزی هدفمند و هدایت افکار عمومی، جامعه را به سوی دستیابی به اهداف والای نظام به حرکت در می‌آورد.
نوروزی افزود: صداوسیما یک فرصت و یک امکان بسیار والا و ارزشمند برای توان‌بخشی و قوام‌بخشی به نظام و مردم است که می‌تواند مردم را خلاقانه وادار به روحیه مطالبه‌گری کند و در مسیر حقیقی دفاع از نظام قرار دهد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه استان گلستان در بخش کشاورزی قابلیت‌های ویژه‌ای دارد افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها، رسانه استانی نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه همه جانبه استان دارد و از سوی دیگر باید آسیب‌ها، چالش‎ها و مشکلات استان را زیر ذره‌بین داشته باشد.
دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با بیان اینکه رسانه ملی در خط مقدم مقابله با جنگ رسانه‍‌‌‌‎ای قرار دارد گفت: با توجه به هجمه گسترده شبکه‌های معاند نسبت به فرهنگ و ارزش‎های ما و قرار داشتن صداوسیما در خط مقدم این جنگ نرم، باید چتر حمایتی خود از رسانه ملی را گسترش دهیم.
وی اظهار داشت: پیشرفت و تحول بدون استفاده بهینه از ظرفیت رسانه ملی امکانپذیر نیست و نمی‌توانیم به اهدافی که پیش‎بینی کردیم دست یابیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در آخر افزود: نقش صداوسیما در معرفی ظرفیت و توانمندی‌های استان به کشور بسیار مهم و حیاتی است.
وی صداوسیما را به عنوان یک رسانه فرهنگی در شکل‌گیری فرهنگ جامعه معرفی کرد و یاد آور شد: برای بالا بردن کیفیت برنامه‌های استانی، باید خواسته‌های مردم بومی در نظر گرفته شود تا مخاطبان قرابت فکری با این رسانه داشته باشند و به کار بردن گویش‌ها و پوشش‌های محلی در شبکه استانی باعث جذب مخاطب بیشتر برای این رسانه خواهد بود.
سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی ضمن تشکر از تولیدات فاخر شبکه استانی از داشتن نگاه عدالت محور به سهم شهرستان‌ها در رسانه استانی را اصلی مهم و اساسی دانست و افزود: تنوع و نوآوری در برنامه‌های تولیدی مهم‌ترین لازمه برای جذب حداکثری مخاطبان است که برای تحقق این امر باید با تجهیز صداوسیمای مرکز استان به دستگاه‌های پیشرفته و به روز دنیا و افزایش کیفیت فنی لازم است در بحث محتوایی از مشورت افرادخوش فکر و خلاق هم بهره گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه همکاران صداوسیما برای تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی تلاش بسیاری می‌کنند گفت: بیان و پیگیری مشکلات مردم، آرامشی را در جامعه ایجاد می‌کند.
در ادامه نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی‌ با تاکید بر این ‌که در مجلس مشکلات و دردهای مردم را پیگیری می‎کنیم، گفت: با عنایت خداوند در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی‌ با اولویت‎بندی‌های انجام شده، پیگیر مطالبات اقتصادی و عمرانی استان هستیم.
شادمهر اظهار داشت: صداوسیما باید در حوزه‌های مختلف تحلیل مدار عمل کند و فرهنگ مطالبه‌گری باید در صداوسیما تقویت شود چراکه طبیعت رسانه نقد کردن و نقد شدن است.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمرانی گفت: صد‌اوسیما در مشکلات می‌تواند مرهم دل مردم باشد که این مهم دلگرمی مردم را در پی دارد.
کوهساری جایگاه رسانه را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دستگاه‌های کشور در بسترسازی برای رفع مشکلات مردم و کاربردی کردن فرامین مقام معظم رهبری در جامعه را مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: نقش شبکه‌های ملی و استانی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و شناسایی ظرفیت‌های منطقه مهم‌تر از هر رسانه‎ای است.
نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشتی ضمن تشکر از فعالیت‌های شبانه‎روزی صداوسیما گفت: ما برای بالا رفتن کیفیت برنامه‌های رسانه استانی گلستان حمایت خود را از این رسانه اعلام می‎کنیم و امیدواریم که بتوانیم با این تعامل برنامه‌هایی کاربردی و مفیدی برای مردم تهیه کنیم.
دکترآریانپور باتوجه به این جمله امام (ره) که مجلس عصاره فضایل ملت است، امید است صداوسیما در گسترش این نگرش در سطح ملی سهم بیشتری به عهده گیرد گفت: تعامل میان مجلس شورای اسلامی و رسانه ملی برای پیشبرد منافع ملی و رفع مشکلات مردم و مطالبه‌گری از مسئولان موثر است.
وی در پایان  خواستار رفع مشکلات دسترسی مردم در برخی نقاط به آنتن دهی مناسب سیگنال‌های صداوسیما شد.
مجمع نمایندگان استان در پایان از بخش‌های برنامه‎سازی در رسانه استانی و واحدهای صدا، سیما و خبر بازدید کردند.

امتیاز شما