امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

استقبال جوانان گیلانی از حفظ و قرائت قرآن

مشاهده ۵۱۷
۱۳۹۹/۰۴/۲۳- ۱۳:۴۵

مراسم رونمایی از دو اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه استانی با برقراری ارتباط زنده تصویری از شورای عالی قرآن با مراکز صدا و سیمای گیلان و مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم رونمایی از دو اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه‌های استانی با تلاوت قرآن «محمد علی عنبری» از قاریان ممتاز استان گیلان آغاز شد و در ادامه «محمد تقی میرزا جانی» معاون اجرایی شورای عالی قرآن به ارایه گزارشی از فرآیند تولید این دو اذان مصوب پرداخت.
محمدباقرباقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز در سخنانی ضمن اشاره به وجود ظرفیت‌های قرآنی استان گفت: نقش استادان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی بی‌بدیل است و چنانکه هر چیزی که نسل خودمان و نسل گذشته از پرورش و تربیت در زمینه قرآنی داریم، مرهون این تلاش این عزیزان است.
وی افزود: آمار کلی استقبال جوانان استان گیلان در حوزه حفظ و قرائت قرآن کریم بیانگر آن است که اقبال جوانان به حفظ و قرائت قرآن زیاد است.
باقرزاده با بیان اینکه تربیت فعالان قرآنی و ساخت برنامه‌های قرآنی افزون بر تاثیر مثبت فردی می‎تواند در جامعه و سطح بین‎الملل نقش بسزایی داشته باشد از برنامه‌ریزی‌های صداوسیمای استان برای تولید تلاوت و اذان خبر داد و تصریح کرد: پیگیری می‌کنم تا قاریان استانی شناسایی شوند و با تایید شورای عالی قرآن، پنج تا شش قرائت خوب آن‎ها، از شبکه استانی گیلان با جلوه‌های بصری زیبا از طبیعت بکر و زیبایی‌های استان که از موهبتهای الهی است پخش شوند.
مدیرکل صداوسیمای گیلان خاطر نشان کرد: آمار کلی از استقبال جوانان استان گیلان در حوزه حفظ و قرائت قرآن کریم بیانگر آن است که اقبال جوانان به حفظ و قرائت قرآن زیاد است.

تصاویر

امتیاز شما