امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

همکاری رسانه ملی با دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی

مشاهده ۴۱۹
۱۳۹۹/۰۴/۲۳- ۱۳:۵۹

آیین امضای تفاهم نامه بین دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و اداره کل امور بین الملل صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی فهیم دانش مدیر کل امور بین‌الملل سازمان صداوسیما در این آیین گفت: رسانه ملی به عنوان مهم‌ترین رسانه کشور برای گفتمانی انسانی و متعالی می‌کوشد از فضای مجازی بهترین بهره را ببرد و به انسانیت و بشریت کمک کند.

وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در دوره شیوع بیماری کرونا و تحصیل از راه دور، گفت:  بیماری کرونا بسیاری از عادات را تغییر داد و ما باید خود را برای زندگی در این اوضاع آماده کنیم. فهیم دانش با بیان اینکه این دانشگاه‌ها می توانند مستقیم و غیر مستقیم در ساختن تمدنی نوین نقش داشته باشند، گفت: باید تلاش کنیم گفتمان انقلاب اسلامی را از این طریق در. جهان اسلام و دنیا گسترش دهیم.

نجفی برزگر دبیر کل دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نیز، هدف از تقویت روابط دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و صدا و سیما را تقویت جهان اسلام و اعتلای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست و افزود: تشکیل سازمان همکاری اسلامی oic بر اساس همکاری بین کشور های اسلامی‌بنا شده که یکی از شاخه‌های آن در زمینه دانشگاهی است. وی افزود:

57 کشور عضو oic هستند که شامل27 کشور در آسیا و اقیانوسیه 27 کشور آفریقایی و عربی و 3 کشور آمریکایی می‌شود. نجفی برزگر با بیان اینکه در دو سال گذشته دو مجمع بزرگ بین المللی برگزار و اساس نامه همکاری دانشگاه‌ها امضا شده است اعلام کرد: دبیرخانه دائمی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در ایران فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 8 میلیون دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند گفت: این دیپلماسی علمی می تواند در ارتباطات فرهنگی با کشورها هم موثر باشد و حوزه‌ای است که می‌تواند ارتباطات ما با کشورها را تلطیف کند.

دبیر کل دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام تعامل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و صدا و سیما را زمینه ساز آشنایی تمدن‌ها با هم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند از این طریق در جهان جایگاه ویژه‌تری پیدا کند.

وی همچنین بهره‌برداری از ظرفیت دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام را برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی موثر دانست.

امتیاز شما