امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بانوی جهادی به «گوهرشاد» می‌آید

مشاهده ۶۷۵
۱۳۹۹/۰۴/۲۳- ۲۳:۵۲

دومین قسمت ویژه برنامه «گوهرشاد» با حضور زهرا امینی، از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «گوهرشاد» با مشارکت موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری در شبکه افق سیما تولید شده است. این برنامه در هشت قسمت و با اجرای خانم زینب ابوطالبی از یکشنبه هفته آینده هر شب روی آنتن می رود. گفت وگو با بانوان شاخص در حوزه خانواده و اجتماع، محور اصلی برنامه تلویزیونی «گوهرشاد» است. همچنین در بخش‌های مختلف به موضوعات تاریخی از مثل واقعه مسجد گوهرشاد هم پرداخته می‌شود. در دومین قسمت، زهرا امینی مبلغ و مدرس علوم دینی و نهج‌البلاغه به زبان انگلیسی و پایه گذار یک گروه جهادی مهمان برنامه می‌شود؛ او علاوه بر این حجم از فعالیت‌های بیرون از خانه، مادر دو فرزند هم بوده و تربیت آن‌ها را هم بر اساس اصول دینی انجام می‎دهد. «گوهرشاد» سه‎شنبه‌ها ساعت 19 و تکرار آن ساعت 13:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
آرزوهای یک دختر پروانه‎ای
ریحانه دختری است که دچار بیماری پروانه‌ای شده ولی همچنان امید در چشمان او و پدر و مادرش موج می‌زند. داستان زندگی ریحانه، دستمایه ساخت مستندی است به نام «فقط خدا می‌بیند»، در این مستند زندگی روزمره او و خانواده اش به نمایش گذاشته شده، مشکلاتی که شاید برای خیلی‌ها باور نکردنی باشد. این مستند را می‎توانید سه‎شنبه 24 تیرماه ساعت 18 و تکرار آن را ساعت 14:30 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.
سپاهی که همیشه «مرهم مردم» است
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌بر اساس وظایف ذاتی خود، همواره در کنار مردم بوده، چه آنجا که جنگ سخت و وحشیانه دشمنان علیه ملت در جریان بود و چه در دوران سازندگی و سال‌های بعد از جنگ تا امروز. مستند «مرهم مردم» روایتی است از اقدامات سپاه پاسداران در ارائه امکانات بهداشتی و درمانی از زمان جنگ تا امروز، به ویژه در دورانی که شیوع بیماری کرونا، کار را بر بسیاری از مردم سخت کرده و بر مشکلات آن‌ها افزوده است. این مستند کاری است از مسعود دهنوی که سه‌شنبه 24 تیرماه ساعت 20 و تکرار آن ساعت 3:30 بامداد روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
آرزوهای بزرگ بانویی به نام «مژگان»
مژگان زینی وند بانویی است که کارآفرینی آن هم برای قشر خاصی از اجتماع را به عنوان یکی از هدف‌های زندگی‌اش برگزیده و می‌خواهد همان راهی که خودش رفته، آن‌ها نیز طی کنند و به موفقیت برسند. او زنی فعال و پرانرژی است که دچار معلولیت است ولی این مشکل، مانع تحقق آرزوهایش نشده و حالا او یکی از موفق‌ترین افراد کشورش به شمار می‌رود، حالا تصمیم گرفته است همین مسیر را پیش پای دیگر معلولان بگذارد و یاریگرشان باشد تا آن‌ها هم بتوانند در این راه به موفقیت برسند. مستند «مژگان» روایتی است از زندگی خانم زینی وند که از ناحیه یک‌چشم نابیناست، او تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیلاتش را ادامه داده و حالا مدیرعامل CBR (موسسه توانبخشی مبتنی بر جامعه) شهرستان دره شهر ایلام است، موسسه‌ای که در راستای شناسایی و توانمندسازی معلولان فعالیت می‌کند. «مژگان» به نویسندگی و کارگردانی طالب ریماوندی را می‎توانید سه‎شنبه 24 تیرماه ساعت 17:30 و تکرار آن را ساعت 8:30 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.

امتیاز شما