امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تبیین مؤلفه‌های عفیفانه در برنامه به خانه بر می‌گردیم

مشاهده ۵۱۰
۱۳۹۹/۰۴/۲۴- ۱۴:۴۰

برنامه «به خانه بر می‌گردیم» امروز سه‎شنبه 24 تیرماه با موضوع مولفه‌های زندگی عفیفانه، روی آنتن شبکه پنج سیما می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که از ابتدای هفته به مناسبت هفته حجاب و عفاف، زندگی عفیفانه را موضوع بحث خود قرار داده است، امروز سه‎شنبه 24 تیر، با دعوت از دکتر فائزه عظیم‌زاده اردبیلی استاد دانشگاه درخصوص مولفه‌های زندگی عفیفانه، دقایقی را با بینندگان این برنامه به گفت‌وگو می‎نشیند.
در بخش کتابخوانی برنامه امروز، چهارمین کتاب این هفته به نام «پاریس پاریس» معرفی و بخش‌هایی از آن خوانده می‎شود. این کتاب دومین کتاب از سعید تشکری بعد از «اوسنه گوهرشاد» است که روز شنبه در این برنامه معرفی شد. در معرفی این کتاب ۳۵۲ صفحه‌ای می‌توان گفت: درون‌مایه داستان، سودای‌ پاریسی‌‌کردن شهر مشهد به‌وسیله کشف حجاب زنان و در ادامه، اتفاقات مسجد گوهرشاد در سال 1314 است که در زمان حکومت رضاخان و نخست‌وزیری‌ محمدعلی‌ فروغی‌ رخ داده است. «پاریس‌ پاریس» اثری داستانی و روایتی‌ خواندنی‌ از مجموعه حوادثی است که به کشتار مردم مظلوم در مسجد گوهرشاد منجر شد. تشکری در این کتاب به‌خوبی توانسته است چهره واقعی استثمار و استعمار را به نمایش بگذارد. زبان روایی‌ ساده و صمیمی، استفاده از زاویۀ دید سوم شخص در بیان دیالوگ‌ها، خط داستانی‌ تودرتو و زنجیروار و نیز انسجام روایی‌ از ویژگی‌های این اثر به حساب می‌آیند که بر گیرایی و جذابیت و اثرگذاری آن افزوده است.
در بخش میز پزشکی برنامه نیز دکتر امیرعلی سهراب‌پور فوق‌تخصص گوارش و کبد درباره بیماری‌های این حوزه صحبت می‎کند و به سوالات بینندگان پاسخ می‎دهد و در آشپزخانه امروز هم سپیده عظیمی آموزش مرنگ (شیرینی پفکی) را برای بینندگان برنامه «به خانه بر می‌گردیم» تدارک دیده است و در بخش هنری نیز فاطمه فصیح‌مطلب آموزش تزئین ساق دست با پولک و منجوق را تقدیم بینندگان می‌کند.
برنامه «به خانه بر می‌گردیم» کاری از گروه خانواده و کودک است که امروز، ساعت 16:45، با اجرای قاسم بی‌نیاز و ژیلا امیرشاهی از شبکه 5 سیما پخش می‎شود.

امتیاز شما