امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش موثر صداوسیما در حفظ و ماندگاری آثار دفاع مقدس برای نسل‎های آینده

مشاهده ۵۲۹
۱۳۹۹/۰۴/۲۴- ۱۵:۱۳

تبلیغ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ایثارشهداء از مهم‌ترین محورهای فعالیت رسانه استانی گلستان است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر منتظر حجت در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گفت:  تبلیغ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ایثار شهداء، از مهم‌ترین محورهای فعالیت رسانه ملی است و مستندات و تصاویر صحنه‌های هشت سال دفاع ملت بزرگ ایران در برابر تجاوز دشمن، از ارزشمندترین گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور هستند.
وی موضوع دفاع مقدس را عامل وفاق و وحدت در کشورمان بیان کرد و اظهار داشت: مشارکت آحاد جامعه در دفاع از مرزهای کشورمان موجب اتفاق نظر در این خصوص است و باید دستگاه‌های فرهنگی از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را ببرند، از این رو حفظ و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس نیاز امروز و افتخار دیروز جامعه است.
منتظر حجت با اعلام اینکه رسانه استانی گلستان با تمام توان آماده است تا این حماسه‌ها را در قالب هنر به مردم نشان دهد گفت:  تلاش برای ایجاد ساختاری مناسب و منسجم برای تولید برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس از رئوس برنامه‌های صداوسیمای گلستان است و رسانه استانی گلستان درصدد ساخت برنامه‌هایی فاخر، تاثیرگذار و متناسب با سنین مختلف برای افراد جامعه خصوصا نسل جوان  است.
در ادامه این نشست مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مدیرکل صداوسیمای گلستان با اشاره به اهمیت نقش صداوسیما در حوزه نشر فرهنگ دفاع مقدس و مکتب عاشورایی شهدای جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت گفت: رسانه ملی و  رسانه استانی گلستان تاکنون تعامل و همکاری مطلوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشر فرهنگ دفاع مقدس داشته است.
سرهنگ کاظمی‌ با تاکید بر اینکه مرجع و ناظر محصولات و آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: ما همواره تلاش کرده‌ایم تا با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها، بسترهای لازم برای تولید آثار ارزنده، فاخر و به دور از انحراف در این زمینه ایجاد شود و ارزش‌های دفاع مقدس باید با زبان نسل جدید و با بهره‌گیری از ابزار هنری همچون فیلم، کتاب، تئاتر و... به نسل جوان و جامعه مخاطب ارائه شود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، صداوسیما را از موثرترین عرصه‌هایی دانست که می‎توان در آن  از یادگاران دفاع مقدس قدردانی کرد و نهایت استفاده را از این عزیزان برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس برد.

امتیاز شما