امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش تصاویر دیده نشده از سردار سلیمانی در «سردار صلح»

مشاهده ۸۹۵
۱۳۹۹/۰۴/۲۵- ۱۴:۲۷

در مراسمی‌با حضور مدیر کل امور بین‌الملل و مدیر دفترنمایندگی صداوسیما در عراق از مستند «سردارصلح»رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در دفتر نمایندگی سازمامن صداوسیما در عراق تولید شده و در 40 قسمت روایتی از رشادت‌ها و خلق‌وخوی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از زبان افرادی که او را می‌شناختند ارائه می‌دهد.

فهیم دانش در این مراسم درباره این مجموعه مستند گفت: در مستند «سردارصلح» کوشیدیم بیشتر تصاویر دیده نشده از سردار سلیمانی را نشان دهیم.

او با بیان اینکه بسیاری از رسانه‌ها سعی دارند به دروغ جنگ‌های نیابتی را به گردن ما بیاندازند گفت: ایران ضامن صلح منطقه است و گفتمان صلح عادلانه  دارد.

مدیرکل امور بین‌الملل رسانه ملی از سردار سلیمانی به عنوان سردار صلح یاد کرد و اظهارداشت: رسانه ملی برای روایت رشادت‌ها و مجاهدت‌های مجاهد کبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات متعددی انجام داده که یکی از آن‌ها در دفتر خبری رسانه ملی در  بغداد تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای جنگ روایت‌ها است و هرکس تلاش می‌کند روایت خود را در اذهان عمومی ثبت کند، گفت: روایت رسانه ملی از سردارسلیمانی با واقعیت 100 درصد مطابقت دارد.

فهیم دانش با تأکید بر اینکه ایران حافظ امنیت منطقه است گفت: مجاهدت سردار سلیمانی موجب حضور پررنگ نیروهای مردمی در دفاع از کشور عراق و سوریه شد و امنیت را به منطقه برگرداند، تروریسم داعش را به زانو دراورد و ریشه روایت خشن از اسلام را خشکاند. مدیرکل امور بین‌الملل ثبت خاطرات و مستندسازی از نقش سردار شهید در حفظ این امنیت و درایت را ضروری خواند گفت: باید در تاریخ این رشادت‌ها را ثبت کرد و نسل آینده را با چنین شخصیت والایی آشنا ساخت چراکه پس از شهادت سردار، تاریخ منطقه به دو بخش قبل از شهادت و بعد از شهادت سردار تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های مجموعه مستند سردار صلح گفت: در این مستند تلاش شده تصاویر کمتر دیده شده از سردار به تصویر کشیده شود و برای این امر با  افرادی که سردار با آنها تعامل داشت مصاحبه شد.

فهیم دانش از آغاز پخش این مجموعه مستند 40 قسمتی از نیمه مرداد امسال خبر داد و گفت:  این مستند خوی تجاوز‌گری و مداخله جویی آمریکا را تقبیح می‌کند.

 

موسوی مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در عراق نیز درباره این مستند گفت: تولید این مستند پس از شهادت سردار سلیمانی آغاز شد و با اتمام مراحل ساخت آن، تا سالگرد این سردار شهید بخش‌های مختلف ان روانه آنتن می‌شود. وی افزود: در این مستند با 100شخصیت اصلی که در عراق شناخته‌شده هستند درخصوص سردارسلیمانی گفت‌وگو شده است.  مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در عراق ابراز امیدواری کرد رسانه ملی بتواند با ثبت تاریخ شفاهی درباره مکتب حاج قاسم و جریان‌هایی که ساخت، یاد این شهید را زنده نگه دارد.

امتیاز شما