امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در نشست خبری برنامه «دوربرگردون» مطرح شد؛
در نشست خبری برنامه «دوربرگردون» مطرح شد؛

فرهنگسازی رانندگی صحیح با نگاه طنز

مشاهده ۳۱۰
۱۳۹۹/۰۵/۱۴- ۱۱:۲۱
تعداد بازدید:310

نشست خبری برنامه «دوربرگردون» با حضور عبدالله روا مجری و تهیه‌کننده و سلیم ثنائی تهیه‌کننده دیگر این برنامه، در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل ازیاشگاه خبرنگاران روا درباره این برنامه گفت: مسئولیت هر برنامه‌ای فرهنگسازی است که ما علاوه بر این سعی کردیم، کار عملیاتی دیگری هم انجام دهیم. به این ترتیب، با طرح این سوال که چه می‌شود انسان‌ها در جاده‌ها کشته می‌شوند، به این مشکل پرداختیم. بر این اساس سعی کردیم به بررسی جاده‌ها و نقاط خطرناک آن‌ها بپردازیم و مشکل را پیدا کنیم. ما در شکل‌گیری ایده اصلی این برنامه، به دنبال پاسخ به این دغدغه بودیم که چه کنیم، انسان‌های کمتری در تصادفات رانندگی از بین بروند؟

وی عنوان کرد: به همین دلیل ما از مخاطبانمان خواستیم تا از مسیر‌های پرخطر و پرتصادف محل زندگی خود عکس و فیلم ارسال کنند. تیم مستندساز ما به این نقاط پر حادثه سرکشی می‌کند و بعد از تهیه مستند، تلاش می‌کنیم در کنار اطلاع‌رسانی مشکل را نیز تا حد امکان حل کنیم.

ثنائی در ادامه صحبت های روا گفت: هدف ابتدایی ما در این برنامه این بود کاری کنیم، یک نفر در جاده‌ها کمتر کشته شود. بحث ایمن سازی جاده‌ها یک دغدغه ملی است که همه باید برای حل آن اقداماتی را انجام دهیم. بر اساس آمار رسمی ۱۵۸۵ نقطه خطرآفرین در جاده‌ها داریم که ۵۰۰ نقطه آن‌ها مکان‌های قرمزی هستند که بسیاری از مردم در آنجا کشته می‌شوند. برای حل این مشکل دو راه‌حل وجود دارد؛ راهکار اول درست کردن جاده‌هاست که ۶ هزار میلیارد هزینه دارد و فعلاً در توان دولت نیست. راهکار دیگر ما ایمن‌سازی نقاط خطرناک است که در کنار آن باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نیز صورت بگیرد.

سپس روا عنوان کرد: بسیاری از نقاط خطرآفرینی که در شهر‌های مختلف باقی مانده، به خاطر کل‌کل برخی مسئولین محلی با یکدیگر است. برخی مسئولان نیز بیشتر راغب هستند برای رفع مشکلات بخش هایی پیش‌قدم شوند که برایشان تبلور رسانه‌ای بیشتری دارد.

وی همچنین درباره خلاقیت‌های استفاده شده در برنامه «دوربرگردون» نسبت به برنامه‌های گذشته، اظهار داشت: کار‌های مختلفی برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب انجام شده که داشتن نگاه طنز به موضوع مهم‌ترین آن است. علاوه بر این با توجه به اینکه همچون برنامه‌های دیگر هزینه اضافه‌ای برای تبلیغ در فضای مجازی نداشتیم، بازخورد‌ خوبی از مردم گرفتیم.

امتیاز شما