امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازدید رئیس مجلس از رسانه ملی به مناسبت روز خبرنگار / خبر رسانه ملی؛ صدای مردم

مشاهده ۹۰۴
۱۳۹۹/۰۵/۱۶- ۱۸:۰۷

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در رسانه ملی به مناسبت روز خبرنگار از بخش‌های مختلف فعال در عرصه خبر صداوسیما دیدن کرد و تلاش فعالان عرصه خبر را ستود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این بازدید که دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی و مجید آخوندی، معاون سیاسی رسانه ملی هم حضور داشتند، دکتر محمدباقر قالیباف، به خبرگزاری صدا و سیما، ‌اخبار صدا و شبکه خبر  رفت و در جریان فرآیند تولید خبر در بخش‌های مختلف سازمان قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران خبرگزاری صدا و سیما با تعدادی از خبرنگاران به صورت صمیمی‌گفتگو کرد و در جریان دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

قالیباف در این دیدار، از خبرنگاران قدیمی و همچنین شهید و نیز جانبازان حوزه خبررسانی یاد کرد و گفت: گاهی برخی پیشکسوتانی را که چهل سال پیش جای شما نشسته بودند، می‌بینیم؛ انصافا امروز زحمات خبرنگاران است که اخبار را به درستی ثبت و نشر می دهند و حفظ می‌کنند و تاریخ بقیه و آیندگان را با حقیقت می سازند.

رییس مجلس گفت: ما به عنوان خدمتگزاران مردم وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که اگر تحلیل و ثبت و ضبط شما نباشد، اگر ما هر کاری هم بکنیم، دیده و ماندگار نمی‌شود و ناقص است؛ شما رسالتی در افکار عمومی دارید و به نمایندگی از افکار عمومی مطالبه مردم را دنبال می‌کنید.

حضور رئیس مجلس در استودیو خبر 14

دکتر قالیباف در بازدید از استودیوی اخبار سیما با حضور در خبر نیمروزی ‌گفت: خبرنگاران وقایع مهم را برای آیندگان ثبت می‌کنند و تلاش خبرنگاران شایسته قدردانی است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی‌با کم نظیر خواندن نقش خبرنگاران گفت: اگر زحمات خبرنگاران عزیز و مجاهدت آن‌ها نباشد، صحنه‌های مهم و اثرگذار، ماندگار نمی‌شود.

وی همچنین  بر نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد و در ادامه گفتگوی خود با خبر نیمروزی شبکه یک سیما افزود: مجلس شورای اسلامی متعلق به همه مردم است و افتخارمان این است که نماینده مردم هستیم. ان شاءالله که بتوانیم هر کار و وظیفه‌ای که داریم به خوبی انجام دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی‌با تاکید بر اینکه ذینفع اصلی مردم هستند، گفت: شغل خبرنگاری شغل سخت و دشواری است.
آقای قالیباف با اشاره به مرحوم روح الله رجایی، سردبیر روزنامه جام جم که به تازگی بر اثر بیماری کرونا درگذشت، افزود: من از قبل با ایشان آشنا بودم و آقای رجایی از خبرنگاران جوان و متعهد بودند.

وی که پیش از ظهر امروز برای گرامیداشت یاد سردبیر فقید روزنامه جام جم به خانه این فعال شناخته شده رسانه‌ای رفته بود، به این بازدید خود از منزل روح الله رجایی و دیدار با خانواده وی اشاره کرد و گفت: پدر و پدر خانم ایشان از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند.

قالیباف افزود: ان شاءالله ما بتوانیم قدردان همه اقشار جامعه به ویژه خبرنگارانی که در صحنه‌های سخت از دوران دفاع مقدس تا کنون و در دوران دفاع از سلامت فعال هستند، باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی‌گفت: امروز خبرنگاران همه خطرات کرونا را می‌پذیرند تا بتوانند صحنه‌های مهم و حیاتی را ثبت و با فرهنگ سازی افکار عمومی را مدیریت کنند تا از این بیماری در سطح جامعه پیشگیری شود.حتماً ما هم در این زمینه به سهم خودمان انجام وظیفه خواهیم کرد.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به تلاش خانه ملت در همکاری با قوه مجریه برای رفع مشکلات معیشتی مردم، گفت: مطمئن هستیم حتما آینده خوبی پیش رو داریم؛ البته راه سختی در پیش است و تقاضا دارم از همه خبرنگاران و رسانه ملی که همراهی داشته باشند تا با یکدیگر بتوانیم از این راه سخت عبور کنیم.

بازدید از اخبار صدا و شبکه خبر

دکتر قالیباف در ادامه این بازدید به اخبار صدا و شبکه خبر رفت و از بخش‌های مختلف آن‌ها نیز بازدید کرد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در شبکه خبر، ابتدا از تحریریه‌های این شبکه بازدید کرد و سپس در استودیو شبکه حضور یافت. دکتر قالیباف در گفتگو با شبکه خبر با تبریک روز خبرنگار تصریح کرد: امروز به مناسبت روز خبرنگار که به نام و یاد مجاهدان عرصه خبر و رسانه، نامگذاری شده است، به معنای واقعی به صورت سرزده به صدا و سیما آمدم تا این روز را به خبرنگاران تبریک بگویم.

وی گفت: خبرنگارانی که به ویژه در ایام کرونا با مجاهدت در بین مردم حضور پیدا کردند، به ویژه در روز‌هایی که به مردم گفته می‌شد از خانه بیرون نیایید، آن‌ها باید بین مردم می‌رفتند و بعضی از این عزیزان نیز جان خود را در این راه به جان آفرین تسلیم کردند.

وی با آرزوی سلامتی برای خبرنگاران صدا و سیما تاکید کرد: انصافا اگر زحمت خبرنگاران و از جان مایه گذاشتن آنان نبود، صحنه‌های به یاد ماندنی، حساس و مهم ثبت و ضبط و ماندگار نمی‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خبرنگاری را پلی مطمئن بین مردم و مسئولان برای حل مشکل مردم خواند و گفت: خبرنگاران امانت‌دارانی هستند که به درستی نیاز‌ها و خواسته‌های واقعی مردم را به مدیران منتقل می‌کنند و این امر را بدون این که در آن دستی ببرند، چون امانتی منتقل می‌کنند.

وی افزود: خبرنگاران می‌توانند در آرامش جامعه و حل مشکلات بسیار اثرگذار باشند و ان شاء الله که موفق باشند.

آقای قالیباف درباره پیگیری اخبار از شبکه خبر گفت: خیلی کمتر فرصت می‌کنم پیگیر اخبار از طریق شبکه خبر باشم، زیرا همیشه تلاش و کار این اجازه را نمی‌دهد، اما حتما خبر‌های مهم و حوادثی را که خدای ناکرده اتفاق می‌افتد، می‌بینم.

رسانه ملی یعنی صدای مردم

رئیس مجلس در تشریح ارزیابی خود از حوزه خبر رسانه ملی افزود: خبر رسانه ملی در مقایسه با گذشته خیلی شفاف‌تر و بهتر شده است، هر چه قدر شفافیت در خبر بیشتر و با ارائه تحلیل‌های دقیق وبه جا باشد، موثرتر خواهد بود.

وی یادآور شد: هر زمان که خبر را با تاخیر اعلام کردیم و یا به هر دلیلی کم و یا زیاد کردیم، در نهایت ضرر کرده‌ایم.

قالیباف گفت: مردم ما امروز به حوزه خبر رسانه ملی اعتماد دارند، من مرتب نظرسنجی‌ها را رصد می‌کنم، عمده مردم اخبار را از صدا و سیما دنبال می‌کنند و به تحلیل‌های آن توجه دارند و حوزه سیاسی صدا و سیما می‌تواند نقش بسیار جدی و اساسی در هدایت افکار عمومی داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی مسئولان وظیفه حوزه سیاسی در رسانه ملی را بیشتر در باب بیان عملکرد‌های مثبت تعریف می‌کنند و نقد و درخواست مطالبه مردم را بیشتر تضعیف دستگاه‌ها تلقی می‌کنند نیز گفت: قطعا چنین دیدگاهی را قبول ندارم، معتقدم رسانه به ویژه رسانه ملی باید صدای رسای مردم باشد و رضایت مردم نیز همان بخش رضایت الهی است.

رئیس مجلس با اشاره به لزوم پرداخت رسانه ملی به درد و درخواست مردم، افزود: مردم بهترین تشخیص را می‌دهند به عنوان یک خدمتگذار مسئولیت اجرایی کار‌های متعددی را داشتم، انصافا همیشه توقعم از رسانه‌ها این است که حرف مردم را بزنند و اصولا رسانه ملی یعنی صدای مردم؛ این واقعیتی است که مسئولان باید بپذیرند.

امتیاز شما