امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تدارک ویژه رسانه استانی زنجان برای برگزاری مراسم یوم العباس

مشاهده ۴۵۸
۱۳۹۹/۰۵/۲۲- ۰۸:۱۹

با توجه به شیوع بیماری کرونا و الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی، صداوسیمای مرکز زنجان تدارک ویژه ای برای برگزاری مراسم یوم العباس در رسانه دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل مرکز زنجان در دیدار با رئیس هیئت امناء حسینیه اعظم با اشاره به سابقه تاریخی عزاداری مردم استان گفت: عشق به اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در تار و پود همه شیعیان تنیده شده است، ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی مؤمنان، امسال عزاداری مردم زنجان در یوم‌ العباس جلوه‌ای دیگر خواهد داشت. در این روز مردم زنجان، با تبدیل هر خانه به یک حسینیه و یک هیئت سوگواری، ارادت خود را به سالار شهیدان و ولایت نشان می دهند.

وی تصریح کرد: امسال شبکه اشراق به مثابه حسینیه ای در وسعت جغرافیای استان همراه با مردم ولایتمدار زنجان عزادار سیدالشهداست و به طرق مختلف رسانه ای پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس می‌کند.

لطیفی با قدردانی از اقدام مداحان و هیئت های مذهبی استان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تذکرات ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسمات عزاداری محرم، گفت: برنامه ریزی لازم برای حضور مداحان هیئت حسینی در رسانه استانی صورت گرفته است و این آمادگی را داریم که با هماهنگی هیئت امناء حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و سایر هیئت های پرشور حسینی،در جدول پخش برنامه‌های شبکه اشراق زمان کافی را به این مهم اختصاص دهیم.

حسینیه اعظم زنجان در یوم‌ العباس ولایت‌مداری خود را اثبات می‌کند

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان هم در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبعیت از دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، گفت: حسینیه اعظم زنجان در یوم‌ العباس ولایت‌مداری خود را به اثبات می رساند.

دکتر فیروزفر با تشکر از زحمات و تلاش های بی بدیل صدا و سیمای استان در سنوات مختلف تصریح کرد: با وجود شیوع این بیماری و عدم امکان حضور عاشقان حسینی در دسته باعظمت حسینیه اعظم، رسالت شبکه استانی اشراق در پوشش مناسب همایش احسان و کمک مومنانه و نهادینه کردن این امر خداپسندانه حساس تر شده است.

وی با بیان اینکه یوم العباس فراموش شدنی نیست افزود: امسال هدف‌گذاری حسینیه اعظم تهیه ۱۱۰ هزار بسته معیشتی برای کمک مومنانه است و یوم العباس با جلوه و شکوه دیگری برگزار می‌شود.

امتیاز شما