امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
«عکس‌های تکان دهنده» از قاب هیسپان تی وی:
«عکس‌های تکان دهنده» از قاب هیسپان تی وی:

وقتی ایرباس 655 سقوط کرد

مشاهده ۶۶۸
۱۳۹۹/۰۵/۲۲- ۱۴:۰۵
تعداد بازدید:668

موضوع برنامه «عکس های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت، عکسی از سقوط ایرباس 655 ایرانی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس های تاریخ را بررسی می‌کند، این بار به سراغ عکسی از سقوط یک فروند هواپیمای مسافر‌بری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران رفته است. این عکس مربوط به روز دوازده تیرماه سال 1367 است. یک فروند هواپیمای مسافر‌بری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی و به شماره 655، از بندرعباس به مقصد دبی، و بر فراز آب های ساحلی ایران در خلیج فارس، به علت شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن قربانی شدند. 118 نفر از این مسافران بی‌گناه، زن و کودک بودند.
سیدحسین‌هاشمی عکاس و خبرنگار روزنامه کیهان از معدود عکاسان ایرانی بود که خود را به محل حادثه رساند و عکس هایی از این حادثه ثبت کرد.
«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای جمعه ساعت 4:15، 7:15، 11:15 به وقت تهران پخش می‌ شود و تکرار آن همان روز شنبه ساعات 9:45، 15:15 و 22:45  و یکشنبه ساعت 17:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌ رود.

امتیاز شما