امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جشنواره بین المللی «تولیدات اربعین» با هدف بازنمایی راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود
جشنواره بین المللی «تولیدات اربعین» با هدف بازنمایی راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود

انعکاس ارادت به اباعبدالله(ع) با تولیدات جهانی و بین‌المللی اربعین

مشاهده ۵۵۳
۱۳۹۹/۰۷/۱۴- ۱۴:۴۴
تعداد بازدید:553

در آستانه اربعین حسینی نشست خبری نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین با حضور علی فهیم دانش مدیر کل امور بین الملل صداوسیما و حمیدرضا قربانی دبیر جشنواره بین‌المللی اربعین برگزار شد. 

 فهیم دانش با اظهار امیدواری مبنی بر برگزاری مراسم باشکوه اربعین در شرایط خاص گفت: تلاش کردیم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، در زمینه عرض ارادت به امام حسین (ع)  از راه دور و پرهیز از سفر به کربلا برای پیروی از شیوه نامه‌های بهداشتی، با برگزاری جشنواره‌ای در فضای مجازی، فضا را برای ثبت این ارادت و محبت فراهم کنیم.

وی افزود: در اولین قدم از این هدف، شبکه اینترنتی تلویزیونی اربعین افتتاح کردیم که اکنون به صورت اینترنتی ۶ ساعت برنامه با حال و هوای اربعین روی آنتن می‌رود.

مدیر کل امور بین الملل صداوسیما با اشاره به تولیدات امور بین‌الملل در این زمینه اظهار کرد: آثار متنوعی را در خصوص اربعین تولید کرده‌ایم و بر این اساس جشنواره جهانی تولیدات اربعین را به سرانجام خواهیم رساند.

فهیم دانش در خصوص بخش‌های چهارگانه این جشنواره گفت: جشنواره جهانی تولیدات اربعین در چهار بخش رادیویی، تلویزیونی، فضای مجازی و عکس، داوری آثار رسیده را برعهده خواهد گرفت.

وی حضور فعال دفاتر امور بین‌الملل را یکی از بخش‌های مهم این جشنواره دانست و متذکر شد: همه دفاتر سازمان موظف به انعکاس این مراسم هستند و هر کدام در حد وسع خود با پوشش مراسم یا ارائه تولیدات در این جشنواره همراهی می‌کنند.

 در ادامه حمید رضا قربانی دبیر نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین گفت: در این دوره از اصحاب رسانه که سال‌های قبل حضور حماسی مردم را در راهپیمایی اربعین به تصویر کشیده اند کمک خواهیم گرفت و ضمن بهره‌مندی از آثارشان از برترین آنها هم قدردانی خواهیم کرد.

وی از اهداف این جشنواره برای بازنمایی و تبیین راهپیمایی عظیم اربعین و فرهنگ عاشورا سخن گفت و اشاعه فرهنگ اربعین با توجه به مردمی‌بودن آن، نمایش وحدت و یکپارچگی بزرگ حاصل از جریان راهپیمایی اربعین، کشف استعداد‌ها و توانمندی‌ها و انتقال تجارب هنرمندان در حوزه داخلی و بین المللی، ایجاد فضایی مناسب برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها از طریق گردآوری و عرضه هدفمند آثار داخلی و خارجی، معرفی آثار تولیدی فاخر با موضوع اربعین و عاشورا در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی را به عنوان  بخشی از اهداف این جشنواره برشمرد.

قربانی با بیان اینکه  فلسفه اربعین، اربعین در امتداد عاشورا، اربعین نماد استقامت وایثار و تداوم راه شهدا از موضوعات این جشنواره‌اند گفت: مفاهیمی مانند راهپیمایی اربعین نماد وحدت و اقتدار اسلامی‌بین ملت‌ها و ادیان مختلف، نقش الگویی فرهنگ عاشورایی برای کودکان و جوانان، موکب‌های اربعین آیینه تمام نمای مودت و دوستی، حضور بانوان و جلوه‌های عفاف حجاب در حماسه راهپیمایی اربعین و کرونا  اعتقادات و مناسک دینی مردم مهمترین بخش‌هایی است که علاقه‌مندان می‌توانند بر این اساس تولیداتشان را به جشنواره ارسال کنند.

 دبیر جشنواره بین المللی اربعین با بیان اینکه این جشنواره از ۲۹ دی تا 2 بهمن ۹۹ برگزار خواهد شد توضیح داد: این جشنواره در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می‌شود. برخلاف بقیه جشنواره‌های گذشته همه مراحل به صورت مجازی و آنلاین و از طریق سایت انجام می‌شود. مراسم اختتامیه هم روز دوم بهمن در سالن همایش‌های رسانه ملی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

 

امتیاز شما