امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ماموریت تلویزیون اینترنتی مناسبتی پایان یافت
ماموریت تلویزیون اینترنتی مناسبتی پایان یافت

تجربه موفق شبکه «اربعین» در فضای مجازی

مشاهده ۷۷۴
۱۳۹۹/۰۷/۲۶- ۱۹:۴۷
تعداد بازدید:774

ماموریت شبکه تلویزیون اینترنتی «اربعین» که پخش تولیدات متنوع درباره این ایام و عتبات عالیات بود، در آخرین روز ماه صفر پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم اختتامیه تلویزیون اینترنتی اربعین امروز شنبه 26 مهر از ساعت 17 با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم، قائم‌مقام رئیس رسانه ملی، علی فهیم دانش، مدیرکل امور بین‌الملل و سعید مقیسه، قائم‌مقام معاون فضای مجازی در استودیوی این تلویزیون واقع در ساختمان پرس‌تی‌وی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم در این مراسم حادثه عاشورا را واقعه‌ای خاص فارغ از زمان و مکان دانست و گفت: این حادثه سرمشق و الگوی بشریت است و نمادی از ایستادگی در قرون مختلف است.

وی افزود: عاشورا از حیث شریعت جهانی قابل‌تأمل است و اولین پیام آن ایستادگی در مقابل مستکبران است.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی با اشاره به وظیفه رسانه در این حادثه متذکر شد: اگر رسانه‌ای موفق به طرح سؤال در ذهن مخاطب شود، موفق خواهد بود و مهم‌ترین سؤال فلسفه اربعین است که ایجاد بحث می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم در ادامه، وظیفه رسانه را پاسخ به این دست سؤالات دانست و گفت: اربعین پیام‌رسان امام حسین (ع) است و تلویزیون اینترنتی اربعین محلی برای این پاسخگویی است؛ امیدوارم این رسانه رسالتش را به‌درستی انجام داده باشد.

 

استقبال مخاطبان جهانی

در ادامه، فهیم دانش تجربه تلویزیون اینترنتی اربعین را بسیار مفید دانست و گفت: این تلویزیون اینترنتی با جدول پخشی جامع 6 تا 10 ساعته در روز با پوشش تصویری زنده از مسیرهای پیاده‌روی و ارائه گزارش‌های خبری از عتبات عالیات، تولیدات مؤثری روی آنتن فرستاد.

به گفته وی، استقبال جهانی از این تلویزیون قابل‌توجه و اولین تجربه همکاری میان دفتر نمایندگی سازمان در عراق با معاونت فضای مجازی برای رسانه ملی مفید بود.

مدیرکل امور بین‌الملل با اشاره به پایان کار تلویزیون اینترنتی اربعین گفت: این اتفاق برای رسانه ملی آغاز تجربه‌های جدید در فضای مجازی است و با دریافت بازخوردهای مثبت از مخاطبان جهانی امیدواریم در گام‌های بعدی این هم‌افزایی میان معاونت فضای مجازی و دفاتر نمایندگی‌های سازمان گسترش یابد.

 

پوشش مناسب در فضای مجازی

سعید مقیسه، قائم‌مقام معاون فضای مجازی هم اولین همکاری میان این معاونت و امور بین‌الملل سازمان را مفید ارزیابی کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره بردن از زیرساخت‌های فضای مجازی تلویزیون اینترنتی اربعین را روی آنتن فرستادیم. امیدواریم این امکان در شرایط بهتر برای رویدادهای رسانه‌ای فراهم شود.

وی افزود: تلویزیون اینترنتی اربعین یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ما در فضای مجازی بود و با توجه به حضور بیش از 12 میلیون کاربر در «تلوبیون» تجربه موفقی را در رسانه ملی رقم زد.

به گفته مقیسه، در این تجربه اپلیکیشن سپهر و شبکه سپهر نیز میزبان مخاطبان تلویزیون اینترنتی اربعین بود و توانست پل ارتباطی مناسبی میان مخاطبان با رسانه ملی برقرار کند.

تلویزیون اینترنتی اربعین از 5 مهر 99 در شش استودیو در نجف، کربلا و مسیر راهپیمایی و همچنین یک استودیو در تهران، اربعین امسال را پوشش داد و همچنین دفاتر نمایندگی سازمان در خارج از کشور، برنامه‌های تولیدی خود را برای پخش در اختیار این شبکه قرار دادند.

امتیاز شما