امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

از یافته‌ های جدید درباره خواب تا پروژه‌ آرتمیس ناسا در «چرخ»

مشاهده ۵۳۲
۱۳۹۹/۰۷/۲۷- ۱۵:۰۲

«چرخ» امروز، یکشنبه ۲۷ مهر، با بررسی یافته‌ های جدید درباره خواب، کاوش در سطح سیارک و بررسی پروژه‌ آرتمیس ناسا، روی آنتن شبکه‌ چهار سیما می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در میز علم این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه، میزبان سپیده شعرباف، روزنامه‌نگار علم و دکتر داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران است. طاهرزاده از یافته‌ های جدید درباره‌ خواب خواهد گفت و شعرباف از ساخت نخستین ابررسانا در دمای اتاق می‌گوید.
در بخش دیگری از برنامه «چرخ»‌ نیز محمدحسین جهان‌ پناه و خشایار مریدپور، دو روزنامه‌ نگار فناوری، دو خبر مربوط به کاوش در سطح سیارک Bennu و پروژه‌ آرتمیس ناسا را بررسی می‌کنند.
برنامه‌ آرتمیس یک برنامه فضایی با هدف فرستادن انسان‌ ها به قطب جنوب ماه در سال ۲۰۲۴ است. هدف نهایی این پروژه حضور دائم انسان‌ ها روی ماه، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌ های خصوصی روی کره‌ ماه و در نهایت سفر به مریخ است.
در بخش‌های دیگری از این قسمت «چرخ»، مهم‌ ترین عکس‌ های دنیای علم و خبرهای علم و فناوری در ایران واکاوی می‌شوند.
فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌ کند. «چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده و به مدت ۵۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما