امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
یکی بود یکی نبود
یکی بود یکی نبود

آغاز قصه‌های شبکه قرآن و معارف سیما برای بچه‌های

مشاهده ۷۳۲
۱۳۹۹/۰۸/۰۵- ۱۳:۵۴
تعداد بازدید:732

پخش مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» از تولیدات گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما از نیمه آبان به مناسبت ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه تلویزیونی قصه‌های شهر عروسکی «یکی بود یکی نبود»، در سه فصل و در 30 قسمت تولید شده و موضوع کلی آن داستان خواهر و برادری به نام نوید و نداست که پدربزرگشان نویسنده کتاب کودکان است و برای آنها کتابی مفید و آموزنده به یادگار گذاشته است.

پدربزرگ در این کتاب داستان‌های کودکانة قدیمی را جمع آوری کرده و بچه‌ها به کمک این کتاب وارد دنیای قصه‌ها می‌شوند. نوید و ندا در مسیر این ماجراجویی‌ها درسهای بسیاری می‌گیرند و نکته‌های اخلاقی فراوانی را در سبک زندگی اسلامی ایرانی با بهره گیری از امثال و حکم قرآنی می آموزند.مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» تلفیقی از واقع گرایی و عوامل طبیعی است و در آن عروسک‌ها با تکنیک واتومی‌به حرکت در می آیند که این ایده برای کودک و نوجوان جذاب است.

پرویز امیری تهیه کننده این مجموعه ضمن اشاره به اجرای ترانه‌ها و شعرهای قرآنی در مجموعه عروسکی «یکی بود یکی نبود» گفت: این ترانه‌ها در فضای شهر عروسکی خوانده می‌شود و بعضی از شخصیت ها با برخی از ترانه‌ها شناخته می‌شوند و سعی شده تا بچه‌ها خودشان کارها را جلو ببرند و خلاقیت داشته باشند.

طراح و کارگردان این مجموعه رئال عروسکی مرضیه منصوری است و نویسندگی آن را نیوشا صدر برعهده دارد. در این مجموعه بازیگرانی چون مریم سعادت، حسین رفیعی، رامین ناصرنصیر، بهشاد مختاری و فهیمه باروتچی ایفای نقش می‌کنند.



امتیاز شما