امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

گوهر جام‌جم از کان جهانی دگر است

مشاهده ۱۱۹۸
۱۳۹۹/۰۸/۱۷- ۱۳:۱۳

علی کربلائی حسینی مدیر اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی رسانه ملی در یادداشتی که در نشریه هفته نامه سازمان صداوسیما در 17تاریخ آبان چاپ شده است از کیفر رسانه ملی برای اهانت کنندگان به ساحت پیامبر اعظم(ص) نوشته و تأکید کرده است: رسانه ملی به عنوان رسانه تراز جهان اسلام در این جریان، هم ابعاد جنایت فرانسه را به درستی برای افکار عمومی داخلی تشریح کرد، هم مسلمانان عالم را مخاطب قرار داد و پشت پرده این جریان را برای‌شان رو کرد و هم تلاش کرد جهانیان را از خواب غفلت شیطانی بیدار کند تا بیش از این اجازه ندهند برخی سردمداران غربی، به اسم حراست از «آزادی بیان» دستورکار شیطانی را عملیاتی کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این یادداشت آمده است:

در 1450 سالی که از میلاد «خاتم النبیین» گذشته؛ به مدد عالمگیر شدن رسانه‌ها، شاید چنین گسترده و عجیب، ماجرای «سب النبی» آن هم توسط معلوم‌الحال‌هایی از کشوری که به تاریخ استعماری چندصد ساله خود می‌نازند، به گوش خاکیان نرسیده باشد. غم این مصیبت به اندازه طول تاریخ همه دشمنی‌ها با پیامبر رحمت است؛ اهانت به آن چهره تابناک بشریت گرچه گزندی به جایگاه الهی رسول اکرم (ص) نمی‌رساند، اما تکرار مشی و منش اعراب جاهلیت از سوی مقلدان و مدعیان مدنیت مدرن، اوج جهالت و حضیض ذلت آنان را عیان کرده است.

فراموش نمی‌کنیم در همان روزگار قرن هجدهمی و پیش از انقلاب فرانسه که ناپلئون به مصر رفت و از آن به عنوان ورود فرهنگ غربى به دنیاى عرب، به ویژه به مصر یاد می‌کنند، چگونه این استعمارگران از طریق رسانه و با بردن چاپخانه به آن سرزمین‌ها تلاش داشتند افکار و مفاهیم رایج روز خود را در میان مسلمانان ترویج کنند. لانه‌سازی استعمار در ذهن و روح مسلمانان دستورکاری بوده که بدون وقفه و تعطیلی پیگیری شده است؛ اما همان طور که ناپلئون بناپارت مقهور اطمینان بیش از حد به خود شد و در قمار نبرد «واترلو» نصیبش جز شکستی سنگین و تحقیرآمیز نبود؛ اکنون اخلاف او به خاطر همان خودبزرگ‌پنداری ذاتی، در جنگ تمام‌عیار مذهبی و فرهنگی با مسلمانان، با همان نتیجه محتومی مواجه هستند که او تجربه کرد و در تاریخ عبرت‌آموز شد. این بار تفاوت آن‌ها با پیشینیان خود در آن است که با بزک رسانه‌ای، نمی‌خواهند حتی با ریخته شدن قطره خونی از چکمه‌پوشان خود، عالم اسلام را جریحه‌دار کنند؛ اما غافل از آنند که کسانی که روح خود را به شیطان می‌فروشند، آخر و عاقبت‌شان معلوم است.

در گام دوم انقلاب و وظیفه تمدن‌سازی رسانه ملی، بسی مایه افتخار است که همکارانم در مهم‌ترین و فراگیرترین رسانه کشور و اثرگذار در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، نگذاشتند جنایت آشکار فرانسویان در سایه ماجراهای مستحدثه، از عالمگیر شدن کرونا گرفته تا بازی‌های انتخاباتی در آمریکا، پنهان بماند. رسانه ملی مسئولیت تاریخی خود را در این روزها به درستی تشخیص داد؛ نگذاشت «سب النبی» با شعار «آزادی بیان» دستکم در سطح رسانه بی‌کیفر بماند. این رسانه تراز جهان اسلام در این جریان، هم ابعاد جنایت فرانسه را به درستی برای افکار عمومی داخلی تشریح کرد، هم مسلمانان عالم را مخاطب قرار داد و پشت پرده این جریان را برای‌شان رو کرد و هم تلاش نمود جهانیان را از خواب غفلت شیطانی بیدار کند تا بیش از این اجازه ندهند برخی سردمداران غربی، به اسم حراست از «آزادی بیان» دستورکار شیطانی را عملیاتی کنند.

الگوی بومی رسانه ملی در این جریانات راهبردی رسانه‌ای که کاملا متفاوت از الگوهای مرسوم و معمول جهان غرب است، کارآمدی خود را نشان داده و به باور من می‌تواند فصلی نو را در هدایت افکار عمومی جهان اسلام و در همین حال، اقناع غیرمسلمانان رقم بزند. لسان الغیب چه شیرین گفته:

گوهر جام جم از کان جهانی دگر است /  تو تمنا ز گل کوزه‌گران می‌داری

 

 

امتیاز شما