امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

گوینده پیشکسوت رادیو به دیار باقی شتافت

مشاهده ۹۹۲
۱۳۹۹/۰۸/۲۱- ۱۳:۲۲

محمدحسین نورشاهی، گوینده پیشکسوت رادیو که این سال‌ ها به‌ عنوان گوینده رادیو ایران فعالیت می‌کرد، روز گذشته ۲۰ آبان بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدحسین نورشاهی از سال ۵۸ ارتباطش با رادیو را به صورت رسمی آغاز کرد و از نویسندگی تا سردبیری و گویندگی در رادیو را به عهده داشت. او از مجریان برجسته سیما و صدا بود که در برنامه‌ های مختلف تلویزیون و رادیو، نوعی مطالبه‌ گری نسبت به مسئولان در کلامش داشت. نورشاهی بسیار متواضع و خوش اخلاق بود، به شدت اهل مطالعه و با سواد بود و این سواد و آگاهی در کلام او تبلور داشت به گونه‌ای که ادب کلام و دقت در واژگان فارسی را همیشه رعایت می‌کرد و علاوه بر آن روی کلمات قرآنی تسلط داشت.

اجرای برنامه‌ های سحرگاهی ماه رمضان رادیو و برنامه«به افق آفتاب» رادیو ایران از جمله فعالیت های این گوینده پیشکسوت بود. همچنین وی آخرین بار در رادیو، برنامه «صورت ماه» را اجرا می‌ کرد که به حدود یک سال پیش برمی‌ گردد و این اواخر به دلیل کسالتی که داشت، کمتر در رادیو حضور پیدا می‌ کرد.

نورشاهی رادیو ارتش را راه اندازی کرد و اولین گوینده رادیو ارتش بود. همچنین این گوینده برنامه‌ های مختلفی در دوران جنگ داشت که در فضایی حماسی پخش می‌ شد.

امتیاز شما