امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

از علل شیوع کرونا در ایران تا سفر به جزیره ماداگاسکار همراه با شبکه افق

مشاهده ۵۴۹
۱۳۹۹/۰۹/۰۴- ۱۳:۱۴

برنامه تلویزیونی «عصر» با اجرای نادر طالب‌زاده، سه‌ شنبه این هفته به موضوعاتی همچون شیوع کرونا در ایران و انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شیوع کرونا در ایران و افزایش شدید تعداد مبتلایان و قربانیان، موجب شد دولت به محدودیت‌ های سراسری تن دهد و قرنطینه شهرها را از یکم آذرماه در دستور کار قرار دهد. بررسی ابعاد جدید این همه‌ گیری و اقدامات صورت گرفته برای کنترل بیماری، موضوع بخش نخست برنامه امشب «عصر» خواهد بود.
در بخش دوم اما به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا پرداخته می‌ شود، به ویژه اینکه ترامپ با وجود عدم پذیرش قطعی نتیجه انتخابات، دستور آغاز روند انتقال قدرت را صادر کرده است.
نادر طالب‌ زاده تهیه‌ کننده و مجری برنامه «عصر» در هر دو بخش به گفت‌ و گو با کارشناسان ذیربط می‌نشیند.
این برنامه تلویزیونی سه‌شنبه شب‌ ها به صورت زنده ساعت 22 روی آنتن شبکه افق می‌ رود و بازپخش آن هم ساعت 14:30 روز بعد خواهد بود.
«نبرد برای زندگی» در جزیره ماداگاسکار
جزیره‌ ای زیبا اما فقط برای توریست‌ ها ماداگاسکار را می توان اینگونه توصیف کرد: جزیره‌ ای بزرگ در جنوبی‌ترین قسمت قاره آفریقا، نزدیک به خط استوا و طبیعت بکری که هر توریست و جهانگردی را به سمت خود می‌ کشاند، اما این فقط یک روی سکه ماداگاسکار است، در این جزیره بزرگ، زندگی سختی‌ های خودش را هم دارد. مجموعه مستند «نبرد برای زندگی» به شرایط سخت و بعضا طاقت‌فرسا از نظر شغلی در کشورهای مختلف می‌پردازد و این بار قرار است این داستان طاقت فرسا را در مادگاسکار روایت کند. حقیقت آن است که توریست‌ ها فقط به مناطق زیبا می‌ روند یا تورهای گردشگری فقط برای این مناطق ترتیب داده می‌ شوند اما زندگی واقعی آن چیزی نیست که تنها در این بازدید‌ها بتوان دید؛ این مجموعه می‌ کوشد شرایطی را که در برخی مواقع برای کارگردان و کسانی که در منطقه‌ای خاص مشغول به کارند به تصویر بکشد و عنوان کند همواره کار‌ها به آن راحتی که تصور می‌ شوند نیستند. ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است که از سال 1896 جزو مستعمرات فرانسه بود. ولی این کشور در روز 26 ژوئن 1960 به عنوان «جمهوری مالاگاسی» از فرانسه اعلام استقلال و در سال 1975 به «جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار» تغییر نام پیدا کرد؛ در حال حاضر این کشور بیش از 55 میلیون نفر جمعیت دارد. «نبرد برای زندگی» را می توانید سه شنبه چهارم آذرماه ساعت 19 از شبکه افق تماشا کنید، تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 8 روی آنتن می رود.

امتیاز شما