امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پخش HDشبکه های سراسری از امروز آغاز شد

مشاهده ۷۹۰۳
۱۳۹۹/۰۹/۰۹- ۰۸:۰۰

به همت معاونت توسعه وفناوری رسانه از امروز 9آذر 99 کیفیت پخش همه شبکه‌های سراسری تلویزیون HDمی‌شود و مخاطبان شبکه‌های استانی نیز می توانند در مرکز هر استان تصاویر را با این کیفیت مشاهده کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در تکمیل نهضت دیجیتال سازی شبکه‌های تلویزیونی که از 88/8/8 با دیجیتال سازی آغاز شد از تاریخ 99/9/9شکل نمایشی شبکه‌های تلویزیونی سراسری رسانه ملی به استاندارد HEVCیا همان پخش تصاویر با قدرت تفکیک بالا ارتقا می یابد.

بنا بر این گزارش 9آذر امسال علاوه بر HDسازی ، شبکه‌های امید، ایران کالا، تماشا وشما به 17 شبکه سراسری دیگر با کیفیت پخش HDمی‌پیوندند و همه 21 شبکه با کیفیت بالا قابل دریافت می‌شوند.

در روند HDسازی شبکه‌های یک، سه، ورزش، خبر، نسیم، مستند، پویا، نمایش، افق، تماشا و ایران کالا ابتدادر مراکز استان‌ها به انجام می رسد. از شبکه‌های برون مرزی نیز شبکه العالم با این کیفیت قابل دریافت می‌شود.

مخاطبان برای دریافت این تصاویر دو راه خواهند داشت. اگر گیرنده آنها قابلیت دریافت HD را داشته باشد کافی است از این تاریخ شبکه‌ها را روی گیرنده‌های خود دوباره جستجو کنند و اگر گیرنده آنها فاقد این امکانات بود برای تهیه گیرنده‌هایی با این کیفیت به شرکت های مجاز ارائه این گیرنده‌ها مراجعه و آن را تهیه کنند.  

برای دریافت اطلاعات تکمیلی فیلمی‌ را که در این لینک منتشر شده است، ببینید.

امتیاز شما