امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

راهیابی مستند«عروس وامنان» به جشنواره سینما حقیقت

مشاهده ۱۱۲۲
۱۳۹۹/۰۹/۱۰- ۱۴:۲۸

مستند تلویزیونی«عروس وامنان» از تولیدات صدا و سیمای گلستان، به بخش مستندهای کارآفرینی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» راه یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند«عروس وامنان» به تهیه کنندگی و کارگردانی فاطمه مرزبان، به معرفی الگوهایی برای ایجاد فرصت های شغلی در ذهن جوانان و معرفی بسیاری از مشاغل فراموش شده می‌ پردازد.

این مستند داستان زندگی علی و خانواده اش، بعد از ورود زعفران به روستای وامنان در آزادشهر استان گلستان را به تصویر می‌کشد. داستان از جایی آغاز می‌شود که حاج آقا احمدی، روحانی روستا، سال ها پیش در اطراف روستا پیاز زعفران وحشی را مشاهده می‌کند، بعد از کشت آزمایشی در باغچه منزل تصمیم به گسترش زعفران در روستای وامنان می‌ کند. این زعفران با تایید کارشناسان، به عنوان بهترین زعفران ایران شناخته می‌شود و ...

در جشنواره سینما حقیقت در بخش فیلم ‎های مستند، فیلم هایی با موضوع کارآفرینی، جهش تولید، کسب‌ و کارهای بدیع، خرید و فروش اینترنتی، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد ملی و... به نمایش گذاشته می‌ شوند.
گفتنی است چهاردهمین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت، از 18 تا 25 آذر، با توجه به شیوع بیماری کووید 19 به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

امتیاز شما