امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

کتاب «مبادی سواد بصری» به چاپ پنجاه و ششم رسید

مشاهده ۱۰۸۷
۱۳۹۹/۱۱/۰۱- ۰۸:۴۸

انتشارات سروش چاپ پنجاه و ششم کتاب «مبادی سواد بصری» تألیف دونیس اِ. داندیس با ترجمه مسعود سپهر را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب«مبادی سواد بصری» راهنمای مقدماتی و جامعی است برای دانشجویان رشتۀ طراحی و نیز همۀ کسانی که می‌ خواهند در جهانی که بسیاری از انواع اخبار و اطلاعات، از راه‌ هایی غیر از گفتار و نوشتار عرضه می‌ شود، فهم درستی از پیام‌های بصری داشته باشند. روش مؤلف ارائۀ نکات عملی در قالب توضیح و مثال و تمرین‌ های بسیار برای خواننده است، اما از طرح مسائل نظری جالب هم غفلت نورزیده است.

او در مباحث نظری به قیاس منطقی میان دو شیوۀ عمدۀ ارتباطی میان انسان‌ها یعنی «کلام» و «تصویر» می‌پردازد. همچنین بحث می‌کند که برای خلق اثر هنری غیر از ذوق، نیاز به تفکری منضبط و رعایت اصول و فنونی معین است و برای باز کردن این مبحث پنج فصل از نه فصل کتاب را به نکات برجستۀ «دستور زبان بصری» اختصاص می‌دهد.

موضوع ارتباط میان کلیۀ رشته‌های مختلف هنرهای بصری بحث نظری جذاب دیگر اوست. در فصلی مستقل چگونگی پیدایش و برآمدن «سبک» بیان و پنج سبک عمده در هنر معرفی می‌شود و در فصلی دیگر برخی جوانب عام تک‌ تک رشته‌ های مهم هنرهای بصری شرح داده می‌ شود.

چاپ پنجاه و ششم این اثر در 252 صفحه، شمارگان 4000 نسخه و با قیمت 40000 تومان در انتشارات سروش منتشر شد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش @soroushpub_com، به نشانی@soroushpub_com، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما