امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رادیونما در انتظار تحول/ رسانه‌ای تعاملی برای مخاطبان امروز

مشاهده ۴۷۰
۱۳۹۹/۱۱/۲۱- ۱۶:۰۰

به میزبانی شورای هماهنگی «رادیونما»، کارشناسان حوزه‌های صدا و تصویر، مدیران و کارشناسان سیما امروز گردهم آمدند تا درباره طرح تحول «رادیونما» رایزنی کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد غفاری خضری، مشاور معاون صدا در امور رادیونما و رئیس شورا، رادیونما را پاسخی به نیاز مخاطب امروزی دانست.

وی افزود: امروز مخاطب رادیو صرفا شنونده نیست، مخاطب امروزی می‌خواهد صدا را ببیند، بخواند و نهایتا کلیک کند. امروز ما کاربر رادیو داریم، نه شنونده صرف. رادیو‌های دیداری که در دنیا از سال 2007 به وجود آمدند، امروز از عناصر بصری متنوعی استفاده می‌کنند. ما امروز در رادیونما باید به استانداردهای دنیا نزدیک شویم.

علی رحیمی، مدیر تامین برنامه شبکه 5 سیما و کارشناس ارشد رسانه، رادیونما را رسانه ای نوین دانست که می‌تواند با استفاده از قابلیت های ویژه رادیو یعنی سرعت در برخورد با اتفاقات و همراهی با مخاطب به همراه جذابیت های تصویر، فصلی نو را در جذب مخاطب رقم بزند.

مرتضی جاسبی، مدیر تولید شبکه‌های نمایش و نسیم و کارشناس ارشد مدیریت رسانه هم گفت: امروز حضور رادیونما در مکان‌های عمومی و همچنین خانه‌ها مشهود است، اما اگر می‌خواهیم رادیونما خصوصیت مهم رادیو یعنی همراه بودن با مخاطب را از دست ندهد، باید در حوزه فضای مجازی هم رادیونما را پررنگ تر ببینیم.

سعید نبی، تهیه کننده ارشد سیما و پژوهشگر، در خصوص حضور رادیونما در فضای مجازی گفت: امروز رسانه‌های اجتماعی در دنیای رسانه حرف جدی دارتد، رادیونما را باید از این نگاه هم جدی ببینیم،

وی افزود: رادیوهای دیداری، رسانه جدی در دنیا هستند، امروز بیش از 300 رادیو دیداری در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد که مخاطب جدی دارند، باید به رادیونما در سازمان به همین جدیت نگاه کرد.

امیرعباس اشرف، مدیر تامین برنامه شبکه نمایش سیما و تهیه کننده سابق رادیو نیز اظهار داشت: باید اهداف و سیاست های رادیونما روشن شود، البته سند راهبردی رادیونما که با زحمت دوستان ایجاد شده، بسیار ارزشمند است، اما باید این جدیت در سیاست گذاری کلان سازمان نسبت به رادیونما باشد، اهداف رادیونما شفاف شود، در نتیجه بودجه متناسب، ساختار منطقی و همه ارکان اجرایی استاندارد سازی شود.

غفاری خضری، مشاور معاون صدا در جمع بندی این نشست، هم افزایی و همکاری ارکان سازمان را زمینه ساز رشد و تحول دانست، او اضافه کرد: امروز جدایی صدا و سیما و فضای مجازی بی معنی است، تمام اعضای رسانه باید دست در دست هم اهداف سازمان را پیگیری کنند، تلویزیون و رادیو از هم جدا نیستند، مخصوصا در حوزه رادیونما ما قطعا همراهی و همکاری همدلانه همکاران عزیزمان را در سیما نیاز داریم تا در کنار هم اهداف متعالی سازمان را پیگیری کنیم.

امتیاز شما