به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست که به میزبانی مرکز تحقیقات رسانه ملی برگزار شد، دکتر علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، ضمن معرفی تاریخچه و خدمات و دستاوردهای مرکز تحقیقات طی نیمقرن سابقه فعالیت، بر ضرورت و اهمیت علوم شناختی در رسانه تأکید کرد و اظهار داشت: علوم شناختی شاخهای از علوم است که هنوز در ابتدای راه قرار دارد و افقهای بسیاری برای گسترش و پژوهش دارد.
رئیس مرکز تحقیقات سازمان ضمن تأکید بر تولید ادبیات نظری و انجام تحقیقات بین رشتهای رسانه و علوم شناختی، افزود: علوم شناختی یکی از اولویتهای جدی و مورد تأکید رئیس سازمان است و این مرکز ، کلانپروژههایی را در این حوزه برای سالهای 1398 و 1399 در دستور کار قرار دارد.
طلوعی ضمن تأکید بر اهمیت ترویج علوم شناختی از طریق رسانه ملی تصریح کرد: اثربخشی برنامهها در حوزه شناخت مخاطب و همچنین کاربردهای علوم شناختی در رسانه برای رسانه ملی اولویت دارد و سازمان امیدوار است با سیاستگذاری و برنامهریزی صورتگرفته بتواند گامهای مهم و مؤثری در این حوزه بردارد.
درهای آزمایشگاههای علوم شناختی به روی برنامهسازان رسانه ملی باز است
دکتر حمیدرضا پوراعتماد، رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی نیز در این دیدار با بیان اینکه در استفاده از کارکرد علوم شناختی در رسانه مغفول ماندهاست گفت: در جامعهشناسی، در خصوص جهتدهی افکار و مردمشناسی آنطور که شایسته است عمل نشده و متأسفانه به آنچه میخواستیم نرسیدهایم. پوراعتماد گفت: دانستن این موضوع که پیامهای ارسالشده به ذهن مخاطب باید چه ویژگیهایی داشته باشد، بسیار مهم است و باید برای این موضوع برنامهریزی کنیم.
رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی گفت: درهای آزمایشگاههای علوم شناختی به روی برنامهسازان رسانه ملی باز است و ما میتوانیم به هر طریق ممکن برای معرفی و تزریق علوم شناختی به ذهن مخاطب کمک کنیم.