به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجید علیزاده با اشاره به اینکه معاونت امور استانهای رسانه ملی، با بهره گیری حداکثری از مزیتهای نسبی و ظرفیتهای دینی غنی ملّی و بومی و تولید پیامهای امیدآفرین و شادیبخش، با معرفی دستاوردهای انقلاب، چهره واقعی انقلاب اسلامی و آیندهای روشن را برای مردم بهویژه نسل جوان نمایان میکند گفت: صداوسیما اهداف کلانی را برای خود ترسیم کرده است، که از جمله این اهداف میتوان به اعتلای علم و پژوهش و جهاد علمی در کشور، ارتقاء معنویت و اخلاق و تقویت شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه، دستیابی به اقتصاد مستقل در کشور مبتنی بر تولید انبوه و باکیفیت، توزیع عدالت محور و مصرف بهاندازه، عدالتگستری و مبارزه با فساد به معنای واقعی کلمه ، صیانت از استقلال ملی و آزادی اجتماعی و به رسمیت شناختن حق اندیشیدن، تصمیمگیری و عملکردن برای همه افراد جامعه و ... اشاره کرد.
وی ادامه داد: راهبردهای تحقق این اهداف در 18بند دستهبندی شدهاند که برخی از آنها شامل توجه به اهمیت پایداری انقلاب اسلامی با وجود دشمنیها و توطئهها در قدم نهادن بر دهه پنجم انقلاب اسلامی، تبیین ویژگیهای عصر جدید جهانی و جایگاه انقلاب اسلامی در تحولات منطقهای و جهانی، برجستهسازی مهمترین اصول و شعارهای محوری انقلاب و تبیین جاودانگی و فطری بودن این شعارها، تحقق اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به استقلال و شکستناپذیری در برابر تحریمهای دشمنان، توجه به مصداقهای اصل ما میتوانیم و رشد و تعمیق خودباوری و افزایش تعلق خاطر به انقلاب اسلامی و مصونیت بخشی نسبت به تبلیغات خارجی است.
مدیرکل برنامهریزی و نظارت معاونت امور استانها تصریح کرد: رسانههای دیداری و شنیداری، مطبوعات، سایتها، خبرگزاریها، شبکههای فضای مجازی و بهخصوص رادیو و تلویزیون نقش بایستهای در اشاعه و ترویج بیانیه و نیز پرسشگری و مطالبه گری برای تحقق آن از سوی مسئولان دارند.
علیزاده با تاکید بر پرهیز از شعارگرایی، کلیشه، کارهای کاریکاتوری و ظاهرگرایی از تریبونهای عمومی در رسانهها گفت: برجستهسازی کارنامه انقلاب بهصورت مستدل، باورپذیر و عقلانی، پاسخگویی عالمانه به شبهات و پرسشها، نقد مشفقانه و ناصحانه نسبت به ضعف و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای برونرفت از چالشها و موانع فرارو باید دستور کار همگان باشد. وی افزود: تشکیل دبیرخانه برای برنامهریزی، انسجام و هماهنگی و رصد فعالیتها در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، نخستین گام رسانه ملی به شمار می رود. ضمن اینکه دعوت از دیگر سازمانها و نهادهای همسو برای تشریک مساعی، پرهیز از اجرای فعالیتهای جزیرهای و ناهمسو و حرکت به سمت تحقق آرمانهای گام دوم انقلاب در قالب یک جبهه واحد فرهنگی، به نحوی که رسانههای استانی در قامت قرارگاه محتوایی در سطح هر استان ظاهر شوند، در دستور کار قرار دارد. رئیس ستاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در معاونت امور استانها، تبیین و گفتمان سازی بیانیه و برگزاری سلسله نشستها و کارگاههایی با موضوعات تحلیل محتوا، برنامهسازی خلاق و تجربه نگاری برنامههای موفق برای تهیهکنندگان، نویسندگان، کارگردانان و سردبیران خبر را از جمله اقدامات ستادی در این زمینه برشمرد و گفت: از دیگر اقدامات این حوزه میتوان به برگزاری اتاق فکر منظم و کارشناسی شده، تشکیل کمیتهای نخبگانی در استانها، تشکیل کارگروه تخصصی، برقراری تعامل سازنده و مطالبهگر با مسئولان ارشد استانی و کشوری، تعامل با مسئولان استانی برای بررسی راهکارهای افزایش مشارکت جوانان، پیگیری تشکیل کمیته رسانهای گام دوم و ... اشاره کرد.