به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در پنجمین نشست رشد و تعالی مراکز استانهای صداوسیما، با اشاره به اولویتهای مراکز در نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: برنامهریزی برای راهپیمایی بزرگ اربعین، ایجاد شادی و نشاط در قاب تلویزیون و برنامههای رادیو بعد از محرم و صفر و اهتمام نسبت به مناسبتهای پیشرو از جمله انتخابات اسفندماه، از جمله این اولویتها هستند. وی افزود: کنداکتور پخش در نیمه دوم سال باید تغییرات محسوسی داشته باشد، تولید، تامین و پخش در مراکز باید بسیج شوند و بهترین و جذابترینها را روانه آنتن کنند. معاون امور استانهای صداوسیما با بیان اینکه مدیرانکل باید به طور ویژه برای تحقق این مهم وقت بگذارند، خاطرنشان کرد: مناسبتهای مختلفی را پیش رو داریم از جمله 13 آبان، دهه فجر و یوم الله 22 بهمن و مناسبتهایی از این دست، که باید با برنامههای خلاقانه و نوآورانه وارد کنداکتور شوند. همچنین لازم است شبکههای استانی به تبیین ویژگیهای نامزدهای اصلح از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند. دارابی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز 99 گفت: تعطیلات نوروز وقت بسیار مناسب برای گوش کردن رادیو و تماشای تلویزیون است، همه مراکز باید برنامههای خود را ارائه دهند و سیمای استانها و رادیو هماهنگی لازم را انجام دهند. وی افزود: موضوع رونق تولید باید دست برتر را در برنامهها بگیرد و برای این منظور توجه به مواردی همچون معرفی کارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصادی یک وظیفه است. معاون امور استانهای صداوسیما افزود: از جمله مأموریتهای راهبردی مراکز، اهتمام نسبت به بیانه گام دوم است و برای این منظور ستاد آن باید منظم تشکیل شود، برنامهها در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش و گزارش آن مستمر ارسال شود. وی با اشاره به لزوم تشکیل و فعالیت جدی شورای صیانت از زبان و ادب فارسی در مراکز خاطرنشان کرد: این کار خیلی مهم و از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است. در ستاد شورای آن تشکیل شده است؛ در مراکز این ستاد را تشکیل دهید و در طول سال باید این کار دنبال شود. دارابی عنوان کرد: تولید مشترک مراکز مرزی با کشورهای همسایه و تولیدات مشترک استانهای همجوار، هماقلیم، همزبان و دارای مشترکات فراوان برای جریانسازی و تاثیرگذاری برنامهها بهخصوص در حوزه آسیبهای اجتماعی و محیط زیست یک اصل است که این پروژه در سیمای استانها و صدا نیاز به مدیریت ویژهای دارد. معاون امور استانهای صداوسیما تصریح کرد: زبان رسانه را باید متناسب با مخاطب تغییر دهید؛، زبان رادیو و تلویزیون متعلق به نسل جوان و جامعه است. تغییرات نسلی و مطالبات آنها را پیگیری کنید. جوانان، زنان، طبقه متوسط شهری، سه موتور محرکه تحولات اجتماعی هستند که برای این قشر باید برنامهسازی خلاقانه کنید.