به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «محمدرضا مهدیار اسماعیلی» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش کرده اید موضوعات و مسائل اقتصادی را به زبان ساده برای مخاطبان خود بیان کنید؟ ، گفت: ما اگر به عنوان یک رسانه اقتصادی فعالیت میکنیم، باید محتواهای برنامههایمان هم باید برای همه قابل استفاده باشد. سال گذشته که موضوع کار را آغاز کردیم، فضای رادیو اقتصاد کاملا با مخاطب خاص سنخیت داشت.
وی ادامه داد: مخاطبان ما یا جزو قشر تحصیل کرده در حوزه اقتصاد بودند، یا تصمیم گیرنده مهم اقتصادی و از مدیران اقتصادی بودند و یا کارآفرین به شمار می رفتند که معتقدم این 3 طیف بیش از 500 هزار نفر در سراسر کشور نمی توانند باشند.
اسماعیلی تاکید کرد: ما از سال گذشته جهت برنامه سازی رادیو را به سمت مخاطب عام آوردیم و شعار شبکه از «صدای اقتصاد درون زای ایران» به «صدای کسب و کار مردم ایران» تبدیل شد.
وی اظهارداشت: این برنامهها برای هرکسی که دخل و خرج و ورودی و خروجی دارد و حتی کسی که تحرک شغلی ندارد ولی درامد و خرج دارد، آگاهی دهی دارد و تلاش کرده ایم او را به بهره مندی برسانیم. مبتنی بر این قصه، ساده سازی و آموزش را هم در دستور کار قرار دادیم و الان هم در برنامههای کوتاه مدت زیر 5 دقیقه در قالب های نمایشی و طنز مسائل اقتصادی را ساده سازی کرده و آموزش می دهیم. مانند فرهنگ لغات اقتصادی که اصطلاحات را آموزش بدهیم. سعی شده که مساله ساده سازی در کنار آموزش رقم بخورد و البته برخی مسائل ساده سازی نمیشود ولی میتوان آن را یاد داد.
مدیر رادیو اقتصاد در پاسخ به پرسش دیگری مبتنی بر اینکه آیا آموزش هم در برنامههای شما وجود دارد و به موضوعات روزی نظیر بورس نیز ورود خواهید کرد؟ گفت: بله. قطعا آموزش نیز یکی دیگر از مسائلی است که برای ما اهمیت بسیاری دارد. مثلا در موضوع بورس که اشاره کردید، می توانیم مردم را هرچه بیشتر درباره آن آگاه کنیم و هر روز چند عنوان در یکی از برنامههای ما طرح میشود که به آموزش بورس و مفاهیم آن میپردازد.