امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرویس:اخبار استان‎ها
تاریخ خبر : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹- ۱۳:۳۶
تشریح ویژه برنامه‌های شبکه‌های استانی صداوسیما
تولید و پخش بیش از 127 ویژه برنامه و 284 قسمت سریال و مستند تلویزیونی/ بهره‌گیری از فرصت محرم برای توسل عمومی در دفع بلا از کشور
رئیس مرکز سیمای استان‌ها در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های شبکه‌های استانی صداوسیما در محرم امسال از تولید بیش از 284 قسمت سریال و مستند تلویزیونی و 127 ویژه برنامه در شبکه‌های استانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های ماه محرم شبکه‌های استانی و شبکه شما امروز یکشنبه ۲۶ مردادماه در ساختمان اداری برگزار شد. فاطمی در ابتدای این نشست با اشاره به وضعیت ویژه جامعه به دلیل شیوع کرونا گفت: به‌رسم هرسال در ایام محرم شبکه‌های ملی بخش عمده‌ای از آنتن خود را به ویژه‌هایی دراین زمینه اختصاص می‌دادند اما امسال شکل کار تغییر کرده ما باید برنامه‌ریزی متفاوتی داشته باشیم. وی با اشاره به تجربه موفق رسانه ملی در برنامه‌های ویژه شب‌های قدر افزود: از دو ماه قبل بادرنظر گرفتن شرایط خاص شیوع کرونا با نهادها و موسسه‌های مختلف و هیئت‌های بزرگ برای تأمین برنامه‌ها صحبت کرده‌ایم و با دسترسی به بانک اطلاعاتی هیئت‌ها، امیدواریم برنامه‌ها را به بهترین وجه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شبکه‌های استانی روی آنتن ببریم. رئیس مرکز سیمای استان‌ها تأکید کرد: تلاش می‌کنیم مردم نذورات خود را به سمت بسته‌های فرهنگی، بهداشتی و سلامت‌محور تغییر بدهند و به همین منظور پویش «همدلی و ایثار حسینی»، «من حسینی هستم» و «هر خانه یک حسینه» را با اهداف مختلف راه‌اندازی کرده‌ایم. وی تولید برنامه‌هایی درباره تاریخچه هیئت‌های مذهبی، پشت‌صحنه مناسبت‌ها و بررسی پیشینه تکایا و محافل مذهبی در استان‌های کرمان، یزد و... را از دیگر برنامه‌های این مرکز دانست و متذکر شد: دستمان برای استفاده از آرشیو باز است و برنامه‌های مختلف را پس از بازبینی روی آنتن خواهیم برد. همچنین قصد داریم با معرفی هیئت‌های بزرگ مذهبی، پیر غلامان و مداحان پشت‌صحنه فعالیت آن‌ها را به نمایش بگذاریم. فاطمی بر استفاده از فضای مجازی و واحد شعر و موسیقی معاونت استان‌ها نیز تأکید کرد. رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به هم‌زمانی این ایام با هفته دولت و دفاع مقدس گفت: امسال به‌صورت ویژه به موضوع دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت می‌پردازیم ضمن اینکه به بیش از 166 شهید دفاع مقدس در قالب مستند و برنامه‌های ترکیبی پرداخته خواهد شد. وی افزود: مستندهایی درباره شهدای دفاع از حرم در جدول پخش داریم و پخش آن‌ها محدود به ماه محرم و صفر نیست. به گفته فاطمی امسال به یاد شهید سردار سلیمانی سبک و سیره زندگی این بزرگوار را موردتوجه قرار می‌دهیم و در هفته اول ماه محرم به دو موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر و نماز ظهر عاشورا توجه خواهیم کرد. رئیس مرکز سیمای استان‌ها به برپایی باشکوه محرم در استان‌های سنی نشین اشاره کرد و متذکر شد: ویژه‌ برنامه‌هایی را در زمینه ارادت اهل سنت امام حسین (ع) تدارک دیده‌ایم که در این مراکز روی آنتن خواهد رفت. وی از تولید و پخش ده عنوان سریال و مجموعه مستند اشاره کرد و گفت: 209 قسمت مستند برای محرم پیش‌بینی کرده‌ایم. فاطمی با اشاره به سریال‌هایی که از مراکز مختلف روی آنتن خواهد رفت بیان کرد: سریال «اکسیر» از مرکز زنجان در 18 قسمت، سریال «سرزده» محصول خراسان رضوی که در 9 قسمت از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود ازجمله این تولیدات هستند. رئیس مرکز سیمای استان‌ها در پایان به پخش مجموعه مستندهای «میراث ناملموس» و «مکتوبات» اشاره کرد و گفت: مستندهای فاخری از این مجموعه‌ها روی آنتن خواهد رفت که ماحصل تلاش پیشکسوتان و برگزیدگان مستند است و به موضوعاتی مانند نخل گردانی، سنت‌های عزاداری در شهرهای مختلف می‌پردازد.
© 2019- pr.irib.ir - Contact us :pr@irib.ir