امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزاری اولین گردهمایی علمی فنی- مهندسی در شبکه آفتاب

مشاهده ۴۵۰
۱۳۹۷/۱۲/۰۶- ۱۳:۲۳

مهندسین خلاق شبکه آفتاب در جشنواره سراسری فناوری رسانه امسال، بیش از 10 جایزه را در بخش‎های مختلف تصاحب کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اولین گردهمایی علمی  فنی- مهندسی شبکه آفتاب به مناسبت گرامیداشت روز مهندس و با حضور مدیران ارشد رسانه ملی در صداوسیمای استان مرکزی برگزار شد.

دکتر آذردشتی در این گردهمایی گفت: طرح‎هایی که برای تولید برنامه‌های مختلف رسانه به تصویب می‎رسند باید پیوست پژوهشی داشته باشند، در واقع پژوهش‎ها در گرو ابداعات و اختراعات هستند و اگر بخواهیم کارهای بزرگ و ماندگار انجام بدهیم، لازم است که حتما پژوهش و تحقیق پیش زمینه کارهایمان باشد.

مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی همچنین خاطر نشان کرد: بحث پژوهش از بحث‎های مهم و کاربردی است که می‎تواند جلوی بسیاری از هزینه‌های مادی و معنوی را بگیرد و باعث افزایش کیفیت کار شود، ما معتقد هستیم که اگر کار با کیفیت می‎خواهیم باید حتما بر امر پژوهش توجه کنیم.

وی افزود: مهندسان خلاق شبکه آفتاب در جشنواره سراسری فناوری رسانه امسال، بیش از 10 جایزه را در بخش‎های مختلف تصاحب کردند و این نشان از همت والا و تلاش آنان دارد و امیدواریم که این موفقیت‎ها تداوم یابد.

همچنین در این مراسم، مهندس بهجت محمدی مدیرکل فناوری رسانه‌های نوین گفت: گامی‌که در این گردهمایی برای ارائه مقالات و پژوهش‎های علمی و فنی -مهندسی صورت گرفت، بسیار پسندیده و قابل توجه بود و این حرکت طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  باید روند رو به جلو داشته باشد و بر اساس داوری‌ها و قضاوت ها،نباید از سرعتش کاسته شود.

مهندس بهجت محمدی خاطر نشان کرد:« در عصر کنونی مسئله دسترسی به منابع اطلاعاتی بسیار تسهیل شده و این در حالی است که ما در سال 1387 از خط اینترنت به صورت مشترک استفاده می‎کردیم و زمانی که از محدوده خارج می‌شدیم با قطع شبکه اینترنت مواجه می‌شدیم.»
دکتر بهروزی، مدیرکل جهاد خودکفایی سازمان نیز در این مراسم افزود:« بسیار خوشحالم که در اولین سفرم به استان مرکزی وشهر اراک، بسیاری از طرح های داخلی را با هدف خودکفایی مشاهده کردم.»
دکتر بهروزی همچنین اضافه کرد: در حوزه طرح و ایده خلاقانه هم که 2 سالی است مسئولیت آن بر عهده حوزه ماست، ترغیب افراد به فعالیت‎های پژوهشی و فعالیت‎هایی که منتج به بهره‎وری بیشتر شود، مورد انتظار است.
مدیرکل جهاد خودکفایی سازمان خاطر نشان کرد: امیدواریم که در سال آینده مرکز مرکزی طرح‎های بیشتر و بهتری را ارائه کند و ما شاهد موفقیت و افتخار آفرینی مهندسان تلاشگر و متخصص این مرکز در جشنواره‌های مختلف ملی و سازمانی باشیم.

در این گردهمایی، مقالات مختلف علمی و فنی، مهندسان شبکه آفتاب ارائه شد و داوران مربوطه در هر بخش نسبت به ارزیابی، تحلیل و بررسی این مقالات پرداختند.

در پایان، مدیرکل و مدیران ارشد ستادی سازمان صداوسیما از واحدهای مختلف حوزه معاونت فنی بازدید کردند.

امتیاز شما