امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

همراه با حاج والی در «هوای تازه» افق

مشاهده ۴۱۶
۱۳۹۷/۱۲/۱۳- ۱۴:۵۰

چندین برنامه ترکیبی و مستند برای پخش از شبکه افق در روز دوشنبه 13 اسفندماه در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در  مستند «ایرانیش» روایتی متفاوت از وضعیت تولیدکنندگان کالای ایرانی از شبکه افق روی آنتن می‌رود. این مجموعه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح الله رحیمی، در هر قسمت به سراغ یکی از صاحبان برند و تولیدکنندگان کالای داخلی می‌رود و با گفت وگو با آنها، علاوه بر نمایش تصویری روشن از توانمندی ایرانی در صنایع مختلف، به مشکلات و موانع پیش روی آنها نیز می‌پردازد. شهرام شکیبا، راوی ایرانیش، در این قسمت به سراغ تولید کننده داروهای اساسی و مورد نیاز جامعه رفته و با آنها درخصوص وضعیت تولید دارو در ایران و مشکلات این صنعت گفت‌وگو می‌کند. داروسازی سیناژن، تهران شیمی، سجاد داروی شرق و مهداروی طوبی، شرکت‌هایی هستند که شهرام شکیبا به سراغ‌شان رفته است. «ایرانیش» امشب ساعت 8 و تکرار آن هم ساعت‌های 4 و 8:30 روز بعد روی آنتن می‌رود

در مستند «حاج والی» به زندگی عبدالله والی مخلص پرداخته می‌شود، مصداقی تمام عیار از سبک جهادی در مدیریت و انجام که می تواند الگوی خوبی برای اقشار مختلف مردم به ویژه مدیران و مسئولان فعلی باشد. سهیل کریمی‌ کارگردانی «حاج والی» را بر عهده داشته است، مستندی که دوشنبه 13 اسفند ساعت 17:30 از شبکه افق پخش می‌شود.

فعالیت شرکت دانش بنیان کمباین سازی رضوی، موضوع سی و هفتمین قسمت مستند «دیده شو» است. شرکت دانش بنیان کمپاین سازی رضوی برای اولین در دنیا موفق به ساخت دستگاه‌های پیشرفته کشاورزی شده که قادر به کاشت پیاز زعفران و برداشت آن است. سید علی رضوی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان کمباین سازی رضوی توضیحات کاملی از فعالیت و سختی‌های پیش روی شرکت را بیان می‌کند. «دیده شو» به تهیه‌کنندگی محمد مظفری و کارگردانی محمد بهزاد، دوشنبه 13 اسفند ساعت های 19:30 و 23 و تکرار آن ساعت های 3:30 و 7:30 و 11:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

مستند «کاش غوره‌های انگور بشه» به کارگردانی امین قدمی، درباره یک روحانی جوان است که تبلیغ را به عنوان رسالتی نه صرفا برای نسل امروز، بلکه برای فرداها به عنوان اولویت کاری خود و هم نسلانش می داند و گام در این راه گذاشته است. حجت الاسلام اسماعیل آذری نژاد، روحانی خوش ذوق و آتش به اختیاری است که برای بچه‌ها در روستاهای مختلف قصه می‌گوید و از این طریق برای تعلیم و تربیت آنها تلاش می‌کند. «کاش غوره‌ها انگور بشه» را می‌توانید دوشنبه 13 اسفند ساعت 18:30 و تکرار آن را ساعت ‌های 8 و 13 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.

برنامه تلویزیونی «هوای تازه» امشب با موضوع وضعیت تالاب‌ها در ایران، روی آنتن می رود. تالاب‌های بسیاری در چهارگوشه ایران وجود دارند که وضعیت برخی از آنها چندان مناسب نیست، به همین دلیل پروژه‌های طرح حفاظت از تالاب های کشورمان طی 13 سال فعالیت، با هدف کاهش یا حذف دائمی تهدیدات و به طور کلی پایداری و بقاء اکوسیستم های تالابی ایران تدوین و اجرایی شده است. «هوای تازه» با تهیه‌کنندگی علی وفایی زاده، دوشنبه‌ها ساعت 21 و تکرار آن ساعت‌های 2 بامداد و 15:30 روز بعد از شبکه افق تقدیم مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما