امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دکتر خیامی:
دکتر خیامی:

سیاستگذاری محتوایی از مطالبه‌های جدی رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی است

مشاهده ۷۱۴
۱۳۹۷/۱۲/۱۳- ۱۹:۵۷
تعداد بازدید:714

رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیما موضوع سیاستگذاری محتوایی در تولیدات رادیویی و تلویزیونی را از مطالبه‌های جدی و 20 ساله رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی دکتر عبدالکریم خیامی در نشست تخصصی « رسانه ملی و سیاستگذاری محتوایی» که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: در دیداری که مدیران تلویزیون در شهریور امسال با مقام معظم رهبری داشتند، معظم له توصیه‌هایی بسیاردقیق و کارشناسانه به جمع حاضر در آن جلسه ارائه فرمودند که مبنای کار ما قرار گرفت.

وی افزود: مدیریت راهبردی سازمان، تلویزیون و مطالبه عملکرد کیفی مسئولان از جمله توصیه‌ها و مطالبات ایشان در آن دیدار بود که در سالهای گذشته نیز رهبر معظم انقلاب چنین توصیه ای را عنوان کرده بودند و حال، اگر بعد از چند سال این موضوع را دوباره عنوان می‌کنند، این مفهوم را می رساند که توفیق رسانه هنوز کامل حاصل نشده و باید مسیر بیشتری را طی کنیم.
رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیما ادامه داد: با ورود به دهه پنجم انقلاب و کسب سالها تجربه، باید توجه داشت که مانند گذشته نمی توان سازمان را اداره کرد که با توجه به آرایش کنونی رسانه‌های جهان، امروز باید به دنبال ایده‌های جدید بود و تصمیم سازی‌ها باید مطابق با حرکت رسانه‌ها و مخاطبان امروز باشند.
خیامی‌گفت: تغییرات امروز، چه در صحنه رسانه‌ها، فرهنگ، اجتماع و بین الملل و چه در عرصه شگرف فناوری‌ها این امر را بر ما تحمیل می‌کنند که بیشتر اندیشه کنیم و اندیشه‌های نو ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه سیاستگذاری رسانه ای عمری بسیار کمتر از سیاستگذاری عمومی دارد، افزود: نوپایی سیاستگذاری رسانه ای می تواند برای ما فرصتی باشد تا خود را در رقابت های جهانی رسانه‌ها عقب نبینیم.
رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیما با اشاره به کمبود تحقیقات ملی و جهانی با موضوع سیاستگذاری محتوایی در رسانه‌ها گفت: تعامل علمی و پژوهشی با مراکز علمی مانند دانشگاه صدا و سیما این امکان را فراهم می‌کند تا ادبیات تازه و پژوهش های مفیدی را با توجه به نیازهای بخش های تولیدی رسانه ملی شاهد باشیم.  
در ادامه جلسه، خانم دکتر لبافی پژوه، تحقیق خود را با موضوع « مروری بر ادبیات نظری و پیشینه پژوهش های دانشگاهی در حوزه سیاستگذاری رسانه ای» و دکتر مفاخری با موضوع « مرور تجربیات و تاریخچه سیاستگذاری و برنامه ریزی محتوایی در سازمان صدا و سیما» را ارائه کردند.
همچنین موضوع « سیاستگذاری محتوایی در رسانه ملی» با حضور دکتر اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما، دکتر خیامی رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیما ، دکتر احسانی مدیر شبکه نسیم، دکتر ساعی رییس دانشکده ارتباطات و رسانه، دکتر طهماسبی معاون پژوهش و فناوری، دکتر خجسته، دکتر واعظی و بسیاری از اندیشمندان و صاحبنظران حوزه رادیو و تلویزیون به بحث و گفتگو گذاشته شد.
در پایان نشست، کتاب های « تنظیم گری رسانه‌های صوتی و تصویری نوین: مبانی، تجربه‌ها و راهبردها» و «تلویزیون برندساز» رونمایی شدند.  

تصاویر

امتیاز شما