امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

برنامه‌های صدا‌وسیمای مرکز کردستان در نوروز 98

مشاهده ۹۷۹
۱۳۹۷/۱۲/۲۰- ۰۹:۲۳

صداوسیمای مرکز کردستان برنامه‌های جذاب، شاد و متنوعی برای ایام نوروز در بخش‌های صدا، سیما و خبر تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای مرکز کردستان در ایام نوروز با چند ویژه برنامه‌ به استقبال سال جدید می‌رود. برنامه‌ «جیژوانی به‌هار» هر روز با مدت زمان 120 دقیقه با ساختار ترکیبی نمایشی پخش خواهد شد. اجرای مسابقه برای مخاطبان، صحبت‌های کارشناس درخصوص آداب و رسوم مردم در نوروز، شعر بهاری و نوروز، حکایتها و روایتهای محلی، داستانهای طنز در مورد نوروز و ارتباط با مراکز دیگر از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آیتم‌های این برنامه محسوب می‌شود. ویژه برنامه‌ «کورده‌‌‌واری» با آیتم‌های داستان و قصه‌خوانی نوروز، حکایت‌های آموزنده درخصوص تحویل سال و نوروز، نمایش ویژه تحویل سال، اشعار بهاریه و شعر خوانی نوروز و ... تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه‌ «به‌هاری کورده‌واری» هر روز ساعت 16 تا 18 پخش می‌شود. گزارش از مردم و مهمانان نوروزی، پخش نمایش و طنز با موضوعات شاد و متنوع، گفت‌وگو با مرزداران و خدمتگزاران در ایام نوروز، ارتباط با مراکز و راهیان نور، هواشناسی، پلیس راه، هلال احمر از آیتم‌های جالب این برنامه خواهد بود. 

سیمای کردستان در ایام نوروز با برنامه‌های ویژه به استقبال عید خواهد رفت. سریال محلی «خسیس» به تهیه‌کنندگی دانش صلواتی در ایام نوروز در 13 قسمت 35 دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود. «خسیس» سریالی با موضوع طنز اجتماعی است، که در آن پیرمردی خسیس به نام عطاخان مایملک زیادی دارد، وی صاحب چهار فرزند است که هر کدام به کاری اشتغال دارند و هر کدام ماجرا و داستان‌هایی خاص خود را دارند. یکی درگیر قاچاق و کار خلاف و دزدی و پسر دیگرش اهل تئاتر و هنر است و ...

برنامه گزارشی ویژه «جشن نوروز» نیز به مناسبت ایام عید جشن‌های نوروز را در شهرها و روستاهای استان در ده قسمت به تصویر می‌کشد. همچنین در ویژه برنامه «تحویل سال» کانال تلگرامی‌برای ارتباط با مردم راه‌اندازی می‌شود تا از آن طریق مردم عکس، ویدئو، متن، دلنوشته، شعر، حکایات و روایات، داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها، آیین‌ها و سنت‌های خودشان را برای برنامه ارسال کنند. معرفی آیین‌ها و سنن قبل از عید در مناطق مختلف، معرفی روستاهایی با معماری سنتی و تاریخی، نگاهی به مشاغلی که در لحظه سال تحویل مشغول فعالیت هستند و ... از بخش‌های برنامه است. گفتنی است برنامه‌ «جیژنی کورده واری» (جشن کردستانیها) به تعداد 11 برنامه ساعت 22 با آیتم‌های خلاقانه و نوآورانه تولید و پخش خواهد شد. در این برنامه بر دید و بازدیدهای عید، خصوصا سرزدن فرزندان به والدین توجه می‌شود. همچنین در برنامه‌ «جیژنی کورده واری» آیین‌های باستانی نوروزی در استان کردستان به صورت نمایش بازسازی می‌شود. سیمای مرکز کردستان در ایام عید هر ورز دو فیلم سینمایی، سه مستند و همچنین دو سریال شاد را به روی آنتن می‌برد.

پخش موسیقی نواحی مختلف استان با لهجه‌های زیبای گروسی، کرمانجی، سورانی، هورامی و ...از دیگر برنامه‌های این مرکز در ایام نوروز است.

در حوزه‌ خبر، گزارشگرها در قالب اکیپ‌های ویژه تجهیز و به نقاط مختلف استان، ازجمله نقاط مرزی و دور از دسترس، فرستاده خواهند شد تا زیبایی‌های طبیعی این مرز و بوم را به تصویر کشیده و با زبانی شیوا و رسا به مردم و میهمانان معرفی کنند. اطلاع از وضعیت ترافیک و راه‌ها، سازمان‌های خدمات رسان بین شهری و درون‌شهری، اماکن دیدنی و گردشگری استان و ... در قالب گزارش‌های ویژه پخش خواهد شد.

تصاویر

امتیاز شما