امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

نوروز در اترک

مشاهده ۵۳۵
۱۳۹۷/۱۲/۲۰- ۱۲:۰۱

صداوسیمای خراسان شمالی به مناسبت تحویل سال نو و تعطیلات آغازین بهار، ویژه برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبانش تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه اترک با برنامه ‏های «حالا بهار »، «بهار بارون»، «و اینک بهار»، «بهار بارون » و «بهاری شو» میهمان خانه‌های گرم اهالی خراسان شمالی می‌شود.

 «حالا بهار »؛ عنوان ویژه برنامه تحویل سال سیمای اترک است که با هدف ایجاد لحظاتی شاد و مفرح  در ساعات پایانی سال ۹۷ و دقایق آغازین سال ۹۸ تهیه و تولید خواهد شد.

 این برنامه با دعوت از کارشناسان و هنرمندان ضمن معرفی آداب و رسوم، فرهنگ و سنن نوروزی مردم استان که مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی است، سعی دارد با  تهیه گزارش‎های از مزار شهدا، اماکن متبرکه و خانه سالمندان در لحظات تحویل سال، گزارش از تکاپوی مردم در ساعات پایانی سال، نمایش طنز با حال و هوای نوروزی، موسیقی تصویر، معرفی اماکن گردشگری استان، تلفن و پیامک، وله‌های نوروزی و...لحظات به یاد ماندنی را در ذهن مخاطبانش به یادگار بگذارد.

ویژه برنامه «حالا بهار » به تهیه‌کنندگی محسن سرداریان، ساعت ۲۱ روز ۲۹ اسفند تا ساعت ۲ بامداد روز اول فروردین به مدت 5 ساعت از سیمای اترک به صورت زنده پخش می‌شود.

«بهار بارون» نام برنامه دیگر سیمای اترک است که با هدف ایجاد فضای شاد و بهاری در ایام نوروز همراه بینندگان است و می‌کوشد در کنار معرفی فرهنگ، آداب و رسوم نوروزی مردم استان، با بخش‎های متنوع  شامل :  دعوت از مهمانان در زمینه‌های گوناکون ، اجرای موسیقی‌های محلی و پاپ به صورت زنده ، معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف استان ، آشنایی با نخبگان و هنرمندان ، سبک زندگی اسلامی ایرانی و... ساعات خوشی را برای مخاطبانش فراهم کند.

 معرفی چهره‌های شاخص استان در زمینه‌های علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، هنری و ورزشی ، ارتباط با ستاد سفر استان ، کارشناسان انتظامی ، پلیس راهور و مسئولان میراث فرهنگی ، معرفی مکانهای تفریحی ، تاریخی و گرشگری استان ، گزارش از مسافران نوروزی ، تلفن و پیامک های مردمی و... از دیگر بخش های « بهار بارون» است.

 تهیه کنندگی«بهار بارون» را مجتبی فروزانفر بر عهده دارد که  در تعطیلات نوروز هر شب ساعت 21 به مدت یک ساعت به صورت زنده از سیمای شبکه اترک روی آنتن می رود.

  صدای اترک نیز با برنامه‌های «و اینک بهار »، «بهاری شو» و «بهار بارون » زمزمه‌ها و نغمه‌های بهاری را برای شنوندگانش می‌نوازد.

«و اینک بهار »  ویژه برنامه تحویل سال صدای اترک است که باهدف ایجاد فضای شاد و مفرح همراه با معنویت و همدلی در لحظات تحویل سال تهیه و تولید می‌شود.
«و اینک بهار» تلاش می‌کند با دعوت از میهمانان گوناگون مانند ورزشکاران، نوازندگان و خوانندگان بومی، هنرمندان، افراد موفق در عرصه‌های مختلف و... فضایی شاد و دلنشین همراه با معنویت و همدلی را برای شنوندگانش در لحظه‌های پرخاطره تحویل سال نو ایجاد کند.

موسیقی‌های بهاری و شاد، کلام بزرگان، گزراش های مردمی‌ به لهجه‌های مختلف، تلفن و پیامک‌های تبریک مردمی، پخش پیام تبریک مقا م معظم رهبری و رئیس جمهور، سنت صله رحم، معرفی آداب و رسوم مردم خراسان شمالی و...  از دیگر بخش‎های برنامه است.

«واینک بهار » به تهیه کنندگی مینا احمدی و گویندگی جواد اسکندری ، زهرا محمدی و ملکان آهی از ساعت 23  روز 29 اسفند تا ساعت 3 بامداد اول فروردین به صورت زنده از صدای اترک پخش می‌شود.

برنامه رادیویی «بهاری شو» نیز در بخش‌های مختلف با معرفی فرهنگ، آداب و رسوم،  مکان‌های گردشگری، امکانات اقامتی استان و... استان، ضمن ایجاد فضایی شاد و نوروزی می‌کوشد اوقات خوشی برای مخاطبانش فراهم کند.

گزارش، موسیقی زنده، مستند بوم‎گردی،  ارتباط با هواشناسی، نمایش، رادیو همراه، ارتباط با پلیس راه، عید دیدنی (رفتن به دیدار شنونده‌های دائمی و خاص رادیو)، مسابقه، تلفن و پیامک و... بخش‌های از  برنامه است.

«بهاری شو» به تهیه‎کنندگی مجید حمزانلوئی و ابراهیم نسیمی در ایام نوروز هر روز از ساعت 17:30 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به طور زنده تقدیم شنوندگان تقدیم مخاطبان می‎شود.

«بهاربارون» دیگر برنامه صدای اترک است که تلاش می‎کند با ایجاد روحیه شاد در مخاطبان نوروزی خود لحظات خاطره‎انگیزی را برای آنان پدید آورد. ارتباط با مراکز، ارتباط تلفنی با مسئولان ستاد سفرهای نوروزی، اطلاع‎رسانی در زمینه سفر ایمن، گفت‎وگو با مسافران نوروزی گزارش بخش‌های متعدد کارشناسی، پخش موسیقی‌های مفرح و شاد بومی محلی، مسابقه، تلفن و پیامک‎های مردمی و... بخش‎هایی از  این برنامه زیبا و شنیدنی نوروزی است.

تهیه‎کنندگی«بهاربارون » بر عهده سمانه سفیدگر، مریم سلمانی طبری و زهرا تیمورزاده است که در ایام نوروز هر روز ساعت 10 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به صورت زنده پخش می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما