امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های نوروزی صدا وسیمای فارس

مشاهده ۳۶۱
۱۳۹۷/۱۲/۲۰- ۱۲:۳۷

معرفی آداب و رسوم و جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی استان و اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی و سرگرمی از جمله اهداف ویژه برنامه‌های صدا‌وسیمای مرکز فارس برای نوروز 98 است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صداو‌سمای مرکز فارس ویژه برنامه‌های متنوعی را در ایام نوروز تقدیم مخاطبان می‌کند.

13 برنامه جدید با 104 قسمت و 13315 دقیقه شامل برنامه «بهار آمد»، «بهار نارنج»، «تحویل بهار»، «شاخه نبات»، «صدای پای بهار»، «شب‌چراغ»، «ایران را بگردیم»، «کوچه باغ نوروز»، «مسافران شلمچه»، «نمایش بلند» و غیره در ایام نوروز از رادیو فارس پخش می‌شود. در حوزه سیما نیز 12 برنامه جدید در 156 قسمت با مدت 5230 دقیقه، شامل «تحویل سال شاخه نبات»، «کاشانه مهر» با تغییرات همزمان در شبکه شما، «فارسی شو»، «گمپ گلا»، «می‌بی غش» در مورد شخصیت حافظ و غیره پخش خواهد شد. در جشنواره فیلم‌های سینمای ۲۰ فیلم از جمله سه اثر تولیدی فارس با نام‌های «سین هشتم» ،«جاده» ،«سین نهم» و 20 انیمیشن روز جهان از سیمای فارس پخش می‌شود. برنامه‌های روتین «شب پارسی» و «کاشانه مهر» از ۲۹ اسفند با حال و هوای نوروزی و همچنین برقراری ارتباط با رادیو بر روی آنتن می‌رود. همچنین از ساعت ۱۵ روز ۲۹ اسفند در لوکیشن‌های مختلف تاریخی، ویژه برنامه «اینک بهار» در باغ ارم، با هشت مجری در بخش‌های مختلف روی آنتن می‌رود. در این برنامه  خواننده‌های مطرح استان حضور می‌یابند. همچنین 29 اسفند از ساعت 22 تا 2 بامداد، در ویژه برنامه سال تحویل با عنوان «شاخه نبات» با مهمانان نوروزی در حافظیه و حرم مطهر ارتباط برقرار می‌شود. در برنامه تلویزیونی «کاشانه مهر» به آداب و رسوم و فرهنگ های پسندیده پرداخته می‌شود، همچنین خواننده‌های ملی و استانی فضای شادی را ایجاد  می‌کنند و در بخش آشپزی به غذاهای بومی آموزش داده می‌شود. مسابقه طنز «شکرخند» نیز هر روز ساعت 15 در 12 قسمت، «فارسی شو» ساعت 21 به مدت 90 دقیقه در 17 قسمت ، برنامه «به وقت ترانه» به مدت 20 دقیقه ساعت 22:30 دقیقه در 16 قسمت، برنامه «هم ولایتی» ویژه روستا ساعت 19:30دقیقه در 13 قسمت ، «گلگشت فارس» در 13 قسمت با سفر در شهرستان‌ها و ... از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در ایام عید است.

پخش برنامه‌های رادیو فارس در نوروز در قالب‌های گزارش‌های زنده، برنامه‌های تولیدی و برنامه‌های تامینی پیش‌‌بینی شده است که این برنامه‌ها از 20 اسفند 97 آغاز  می‌شود.

«بهار نارنج»، «شاخ نبات»، «کوچه باغ ترانه» و «شب چراغ» در کنار نمایش‌های بلند رادیویی مهمترین برنامه‌های رادیو فارس در نوروز 98 خواهد بود.ویژه برنامه تحویل سال نو به مدت ۳ ساعت است که با عنوان «تحویل بهار» پخش می‌شود. همچنین گلچین فرهنگ عامه که ثبت جهانی در یونسکو شده، از رادیو فارس پخش می‌شود. «شیراز نامه» یکی از برنامه‌هایی است که از رادیو فارس در نوروز شنوندگان را همراهی می‌کند.

گفتنی است واحد خبر مرکز فارس با 70 خبرنگار آزاد در 70 نقطه استان فارس اقدام به مصاحبه و تولید برنامه‌ می‌کند. پخش 2 بخش خبر تلویزیونی و 4 بخش رادیویی در تعطیلات نوروزی از دیگر برنامه‌های در دست اجرای واحد خبر صدا وسیمای مرکز فارس است. همچنین 30 گزارش تولیدی با محور معرفی جاذبه‌های توریستی شهرستان‌های استان در  بخش‌های خبری صدا وسیمای فارس پخش خواهد شد.

تصاویر

امتیاز شما