امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

زوال اعتبار و وجهه عربستان نزد آمریکایی‌ها

مشاهده ۳۸۱
۱۳۹۷/۱۲/۲۱- ۱۲:۳۲

زوال روزافزون اعتبار عربستان نزد سیاستمداران آمریکا در برنامه این هفته «از قلم افتاده» (Under reported) بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی حامد عزتی‎زاده به بحث درخصوص مطرح شدن دوباره موضوع قتل خاشقچی و در پی آن راه افتادن موج تازه‎ای از نارضایتی‌ها درخصوص روابط آمریکا و عربستان در میان سیاستمداران آمریکایی می‎پردازد.
این برنامه ضمن اشاره به اعتراض اعضای کمیته روابط خارجی آمریکا نسبت به روابط اخیر میان رئیس جمهور آمریکا و سران عربستان سعودی و مروری بر گزارش سی ان ان در خصوص اقدام عربستان و امارات مبنی بر تحویل سلاح های ساخت آمریکا به گروه تروریستی القاعده، درخواست سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اعمال شدیدترین تحریم‎ها علیه عربستان در پی قتل خاشقچی و واکنش ترامپ نسبت به این موضوع را بررسی می‎کند.
واکنش سازمان ملل در برابر قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در خاک ترکیه، جنگ یمن و دست داشتن عربستان، امارات و آمریکا در قتل هزاران یمنی بی گناه، درخواست دانشگاه‌های آمریکا مبنی بر توقف دریافت پول از عربستان و نارضایتی از سوی کسب و کارهای آمریکایی در قبال اقدامات عربستان طی سال های اخیر از دیگر محورهای این برنامه است.
«از قلم افتاده» به تهیه‎کنندگی حامد عزتی‎زاده، پنجشنبه 23 اسفند، ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس‎تی‎وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت  3، شنبه ساعت 20 و 8:20 و یکشنبه ساعت 20:20 به وقت تهران پخش می‌شود.

امتیاز شما