امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تاکید کرد:
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تاکید کرد:

نقش پررنگ رسانه ملی در آگاهی بخشی و کاهش تلفات جانی سیل

مشاهده ۶۰۳
۱۳۹۸/۰۱/۱۱- ۱۱:۲۷
تعداد بازدید:603

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: این گستردگی حجم عظیم سیل در بیش از سه استان گلستان تلفات جانی نداشت این قطع و یقین در اثر اطلاع رسانی سریع و دقیق و به موقع و آگاهی دادن رسانه بود.

«اسدالله قره خانی» نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی گفت : نقش رسانه کاملا مشخص و روشن است اگر رسانه نباشد مسئولیت خودش را انجام دهد قطعا خسارات بیشتر خواهد بود و به یک طریقی از نظر روحی و روانی تالمات بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: اما رسانه ضمن آگاهی بخشی به کسانی که دچار حادثه سیل شدند، باعث ترغیب دیگران می‌شود. در سیل اخیر رسانه استانی زود وارد شد اما رسانه سراسری در یک دو روز اولیه یک مقداری دیر هنگام وارد شد رسانه‌های مجازی هم گاهی جنبه مثبت و هم جنیه تخریبی داشتند که با آنها خیلی کار نداریم ولی رسانه‌های رسمی نظیر صدا و سیما در استان درخشش خوبی داشته اند و هرچه زمان گذشت در سطح کلان کشوری پابه پای سایر نهادها و امکانات کشوری و حاکمیتی و نهادها وارد کار شدند.

این نماینده مردم در مجلس اظهارداشت: رسانه هم انصافا فعالیت خوب و گسترده داشته است. نتیجه این حرکت همین چیزی است که از سراسر کشور وارد شدند و کمک های خود را گسیل داشتند. این گستردگی حجم عظم سیل در بیش از سه استان گلستان تلفات جانی نداشت این قطع و یقین در اثر اطلاع رسانی سریع و دقیق و به موقع و آگاهی دادن و  استفاده از همه امکانات بوده که نقش رسانه کاملا روشن بود ه و الان هم خبرنگاران و همه عوامل و دست اندر کاران رسانه همگی در صحنه هستند و ازهمه این عزیزان نهایت تشکر داریم .

نماینده علی آباد کتول گفت: به تازگی در رسانه برنامه آموزشی شروع  شده که فکر می‌کنم قبلا نبوده که کار بسیار خوبی است زیرا وقتی یک حادثه اتفاق می افتد مردم به تماشای آن می ایستند که متاسفانه جان بسیاری از هموطنان به  این دلیل به خطر میافتد و این تنها برای سیل و زلزله نیست، اینها باید آموزش داده شود خوب و پسندیده است و حتما اثر خوبی در رفتارهای مردم دارد.
وی تاکید کرد: اگر این آموزش ها و اطلاع رسانی زود هنگام و بصورت کامل و سریع در صدا و سیما انجام شود، شبکه‌های مجازی وقت شایعه پراکنی نمی‌کنند که باعث نگرانی مردم شوند. صدا و سیما باید با گمانه زنی‌های خود جلوی این هرج و مرج شبکه‌های اجتماعی را بگیرد. در سیل اخیر رسانه ملی مجال کمتری به شبکه‌های مجازی داد و مردم بشتر تاکیدشان روی رسانه ملی بود و اطلاع رسانی رسانه موثر  بوده است.
انتهای پیام/

امتیاز شما