امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«موزه زنده زیارت» سرمایه عظیمی‌برای نظام اسلامی و آستان قدس رضوی است

مشاهده ۱۰۰۱
۱۳۹۸/۰۱/۱۱- ۱۴:۵۳

مدیرکل و جمعی از مدیران صدا و سیمای خراسان رضوی امروز از مراحل ساخت موزه زیارت و انقلاب در محل کارخانه سابق نخریسی مشهد دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در این بازدید گفت: پروژه ۶ هکتاری «موزه زنده زیارت» سرمایه عظیمی است برای نظام اسلامی و آستان قدس رضوی که به حمدالله به هیچ جریانی وابسته نیست.
مدیرکل مرکز خراسان رضوی افزود: از ظرفیت خوب ۳۳ مرکز استانی و ۳۳ رادیو می توان اسفاده کرد و زائرین که خود منبع خوب خبری هستند را به این مکان هدایت کرد.
وحید جلیلی مسئول «موزه زنده زیارت» نیز گفت: ساختمان سابق کارخانه نخریسی با نظر تولیت آستان قدس رضوی در اختیار ایجاد موزه زیارت و انقلاب قرار گرفته است. 
 وحید جلیلی گفت: این موزه چند بخش مهم دارد که تاریخ پیامبران و امامان، حرکت امام رضا «علیه آلاف التحیه و الثناء» از مدینه تا مرو و هزاره سوم شامل ۱۰۰۰ سال زندگی شیعیان در ایران پس از شهادت امام رضا «علیه آلاف التحیه و الثناء» از جمله بخش های این موزه تاریخی، مذهبی و اجتماعی است . 
وی گفت: آشنا کردن جوانان با تاریخ ادیان و اسلام و رویدادهای انقلاب اسلامی از اهداف ایجاد این موزه است . 
جلیلی اشاره کرد: در چند ماه اخیر که بخش تاریخ انقلاب موزه زنده زیارت راه اندازی شده بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان مشهدی از این مکان دیدن کرده اند.

تصاویر

امتیاز شما