امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
حضور سازندگان سریال نوروزی شبکه سه در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه‌ملی
حضور سازندگان سریال نوروزی شبکه سه در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه‌ملی

عوامل سریال زوج یا فرد دستمزدهایشان را در 162 گرفتند

مشاهده ۱۵۱۸
۱۳۹۸/۰۱/۱۸- ۱۷:۰۶
تعداد بازدید:1518

تهیه کننده سریال زوج یا فرد پس از اتمام پاسخگویی عوامل این سریال به تماس های مردمی اعلام کرد: ما امروز دستمزد زحماتمان را از مردم گرفتیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تهیه کننده، کارگردان، نویسندگان و بازیگران سریال نوروزی زوج یا فرد در روز پخش آخرین قسمت این سریال پای تلفن‌های واحد 162 روابط عمومی رسانه ملی نشستند و در مدت 90 دقیقه به صدها تماس مردمی‌پاسخ دادند. 8 کانتر از کانترهای امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صدا و سیما در این مدت در اختیار تعدادی از عوامل ساخت این سریال قرار گرفته بود و آن‌ها از بیش از دو هزار تماس گرفته شده، توانستند پاسخگوی 620 تماس مردمی‌باشند.

به گفته پاسخگویان مخاطبان این سریال همه تماس‌ها حامل پیام قدردانی و ابراز رضایت از این سریال بود و علاوه بر آن تقاضا برای ساخت فصل دوم این مجموعه نیز بخش قابل‌توجهی از تماس‌ها را به خود اختصاص داده بود. بر این اساس جوانان و نوجوانان در برقراری تماس با 162 از دیگر گروه‌های سنی پیشی گرفتند و مرجانه گلچین بیشترین تقاضا را برای پاسخگویی به تماس مخاطبان داشت.

تجربه حضور در امور مخاطبان و پاسخگویی مستقیم عوامل سازنده به تماس مخاطبان به عنوان تجربه‌ای خاص و شیرین از جمله موضوعاتی بود که پاسخگویان به تماس‌های مردمی‌به طور مشترک به آن اذعان داشتند و همه بر این باور بودند که این ابراز رضایت و انرژی از سوی مخاطب بهترین انگیزه برای آنان برای ساخت مجموعه‌های جذاب دیگر خواهد بود.

هدایت هاشمی نیز برای اولین بار پاسخگویی بی‌واسطه به تماس‌های مخاطبان را تجربه کرده بود و این استقبال را عامل مهمی‌برای ایجاد انگیزه در سازندگان این سریال دانست.

مرجانه گلچین نیز مثل همکارش اولین تجربه را در پاسخگویی تلفنی به مخاطبان داشت و معتقد بود با وجود فراهم شدن امکان آگاهی از دیدگاه‌های مردم در صفحه‌های اجتماعی،  پاسخگویی تلفنی به مخاطبان تجربه ای خاص و انگیزه بخش بود چراکه او بر این باور است که هنرمند برای مردم کار می‌کند و پاداشی از ابراز رضایت مردم برای او ارزشمند تر نیست.

ناهید مسلمی‌به همراه دخترش شیدا خلیق از ابراز رضایت مردم به وجد آمدو تماس‌های مردم در سراسر کشور حتی مناطق سیل‌زده را نشان از توجه مردم به رسانه ملی و جایگاه آن میان مردم دانست.

به گفته مهران مهام تهیه‌کننده این سریال،  تقاضای مکرر مردم برای ساخت فصل دوم این سریال و ابراز رضایت آن‌ها عاملی انگیزه بخش برای این گروه برای فکر کردن به ساخت فصلی دیگر از این سریال درصورت پیداشدن داستانی خوب است.

تکرار تجربه‌های موفق، خوب یا بد؟

نشست با اصحاب رسانه دقایقی پس از پاسخگویی به تماس‌ها برگزار شد و خبرنگاران خبرگزاری‌های فارس، ایسنا، مهر، تسنیم، باشگاه خبر نگاران و.... پرسش‌هایشان را در زمینه عوامل توفیق این سریال و موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها مطرح کردند. مهران مهام در این نشست با قدردانی از دعوت روابط عمومی رسانه ملی برای فراهم کردن پاسخگویی مستقیم به تماس‌های مردمی و آگاهی از نظر مخاطبان گفت: این ابراز رضایت مخاطبان بالاترین دستمزد برای دست اندکاران این سریال بود و تلاش‌های گروه سازنده را برای جلب رضایت مردم پاسخ داد.

وی درخصوص شائبه ممیزی بخش‌هایی از این سریال گفت: بازخورد این سریال در رسانه‌های بیگانه و شبکه‌‍‌های ماهواره‌ای و عصبانیت آن‌ها از تعریف درست واژه آقازاده و طرح آن در رسانه ملی نشان از رد چنین شائبه‌ایست. همه مسئولان سازمان خصوصا مدیر شبکه سه با شهامت از این موضوع در پخش سریال حمایت کردند که آقازاده کسی است که بر سفره خانواده نان حلال خورده است، کسی که حرام خورده آقا زاده نیست و این واژه به غلط در جامع رواج یافته است.

مهام از ویژگی دیگر این سریال در استفاده از بازیگران با تجربه و پرطرفداری چون مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، هدایت هاشمی و ناهید مسلمی در مقابل دوربین و گروه تولید جوان و کم تجربه کارگردان گروه تصویربرداری و صدابرداری جوان در پشت دوربین یاد کرد که توانست این تجربه موفق را رقم بزند. وی با طرح سوالی در خصوص اینکه آیا تجربه موفق نباید تکرار شود گفت: بازیگران شناخته و موفق در عرصه طنز در توفیق یک سریال اثر بخش اند و ثمره این اثربخشی در ابراز رضایت مخاطبان و رتبه سه بازیگر طنز این مجموعه در جلب نظر مردم در نظر سنجی از سریال نمایان است.

نویسندگان سریال امیرعباس پیام و مهدی‌روشن روان نیز با بین اینکه علاوه بر اینکه در نوشتن داستان سریال‌ها بایدبه مصالح جامعه توجه کرد می‌توان مشکلات جامعه را در بوته نقد آورد و به آن پرداخت گفتند: نظیرش موضوع واژه آقازاده و ژن خوب بود که از مدتها قبل ذهن مارا به خود مشغول کرده بود.

علیرضا نجف زاده نیز در خصوص استفاده از مجموعه بازیگران با تجربه و تلفیق آن با گروه سازنده جوان گفت: در ساخت مجموعه‌های کوتاهی چون مجموعه‌های مناسبتی نوروز و ماه مبارک رمضان باید از گروهی که قبلا امتحانشان را در کارهای خوب پس داده‌اند در مقابل دوربین بهره برد تا تماشاگر را به سرعت جذب کند. او اضافه کرد: در این گروه به حضور بازیگرانی جوان و کم تجربه در کارهای نمایشی تلویزیون مثل شیداخلیق و مهشید ناصری که از بازیگران تئاتر هستند نیز توجه شد و نتیجه خوبی داد.

امتیاز شما