امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

از چالش‌های خرید و فروش اینترنتی تا راهکارهای حمایت از قطعه سازان داخلی

مشاهده ۴۱۹
۱۳۹۸/۰۱/۲۱- ۱۵:۵۰

رادیو اقتصاد شنبه 24 فروردین در برنامه‌های «رویش»، «ایستگاه نود و هشت»، «کالای ایرانی» و .. به مباحث چالش‌های خرید و فروش اینترنتی، راهکارهای حمایت از قطعه سازان داخلی و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رویش» شنبه 24 فروردین، حامد حیدری مدرس دانشگاه و کارشناس کسب و کار درمورد اهمیت کنترل هیجانات در پیشرفت شغلی و مهارت‌های کنترل هیجانات مطالبی را بیان می‌کند. برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مهرگان طور سوادکوهی ساعت 8 از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «ایستگاه نود و هشت» شنبه 24 فروردین به سراغ مهمترین هدف اقتصادی در سال جدید می‌رود. تلنگر برای داشتن هدف، اجتناب از درگیر شدن در هدف‌های سطحی و ... از دیگر موارد مطرح در این برنامه است. برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 9 شنیده می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «کالای ایرانی» شنبه ظرفیت‌های تولید موکت را معرفی می‌کند. توان تولید با کیفیت و انواع محصول تولیدی، آشنایی با نیازهای تولید ایرانی محصول موردنظر، بررسی زیر ساخت‌های رونق تولید، بررسی شاخصه‌های تولید ایرانی محصول و افزایش توان رقابت در سطح کلان، آشنایی مردم با محصول تولید داخل و ... از دیگر موارد مطرح در برنامه است. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 10 شنوندگان را همراهی می‌کند.

در برنامه «خوشه چین» امروز محمد یونسی، عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی درباره تعریف مکانیزاسیون و شاخص‌های آن و وضعیت ضریب نفوذ مکانیزاسیون در مزارع و باغات کشور مطالبی را بیان می‌کند. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 13:30 تقدیم شما شنوندگان می‌شود.

در برنامه «اقتصاد مجازی» شنبه مهرداد مهدویا،ن کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مسعود مهاجر روزنامه‌نگار اقتصادی درباره چالش‌های خرید و فروش اینترنتی مطالبی را بیان می‌کنند. از دیگر مباحث برنامه می‌توان به مزایای خرید و فروش اینترنتی، آسیب‌های خرید و فروش اینترنتی و خرید در فضای مجازی، نحوه دریافت مجوزها و نظارت‌های دولتی و راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های خرید اینترنتی با توجه به الگوهای موفق جهانی اشاره کرد. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14پخش می‌شود.

در برنامه «تدبیر» 24 فروردین، سهند غلامحسینی، کارشناس و مشاور کسب و کار به همراه محمد صالح محدث دیلمی، کارشناس هوش مصنوعی و رباتیک درخصوص تکنولوژی‌های آسان کاربرد و پیشگام بودن تکنولوژی از بازار و سطح جامعه مطالبی را به سمع شنوندگان می رسانند. برنامه «تدبیر» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی اسماعیل علی‌پناه ساعت 16:30 شنوندگان را همراهی می‌کند.

رادیو اقتصاد در برنامه «نود و هشتی‌ها» شنبه 24 فروردین به راهکارهای حمایت از قطعه سازان داخلی اختصاص دارد. ساز و کار افزایش تعرفه واردات قظعات خودرو چیست و تا چه حد بر قطعه‌سازی داخلی و تقویت و ارتقاء آن موثر است؟، تحلیل و ارزیابی توان قطعه‌سازی کشور و شرایط فعلی آن، مهم‌ترین حمایت‌هایی که قطعه‌سازی کشور نیاز دارد چیست؟ و ... از دیگر موضوعات این برنامه است. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهی‌کنندگی مهدی شیار ساعت 17 روی آنتن می‌رود.

رادیو اقتصاد در برنامه «ساعت صنعت» شنبه، وضعیت تولید، اشتغال و تجارت در صنعت چوب ایران را بررسی می‌کند. شرایط موجود بخش صنعت چوب با بررسی کمی وضعیت واردات، تولید و اشتغال، صادرات و تراز تجاری فرآورده‌های چوبی و ... از دیگر محورهای برنامه است.. برنامه«ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 21 پخش می‌شود.

همچنین در برنامه «شب آفتابی» 24 فروردین، دکتر علیرضا عظیمی‌پور، کارشناس ارشد کسب و کار درمورد خلاقیت در کسب و کار مطالبی رابیان می‌کند. برنامه «شب آفتابی» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی محمدجواد طالبی شنبه تا پنج شنبه ساعت 23 با شما همراه می‌شود.

امتیاز شما