امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

جشن نیمه شعبان در شبکه چهار سیما

مشاهده ۹۴۳
۱۳۹۸/۰۱/۲۸- ۱۵:۲۱

برنامه مناسبتی «صراط»، ویژه ولادت امام زمان (عج) تهیه و تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی،  ویژه برنامه مستند «صراط» در تمام مناسبت‎های مذهبی و فرهنگی سال تهیه و تولید می‌شود، قسمت جدید این برنامه به مناسبت ویژه ولادت امام زمان (عج) روز شنبه 31 فروردین، ساعت 16:30، پخش می‎شود. در این قسمت، مستندی از فعالیت مجید صادق زاده، استاد نگارگری و تذهیب پخش می‌شود و در این قسمت از جدیدترین اثر استاد با عنوان تابلو «نورالله» رونمایی می‌شود. این تابلو جدیدترین اثر استاد است که مرتبط با امام عصر (عج) طراحی شده است. در آیتم نمایشی این قسمت از «صراط»، نمایش کوتاهی با عنوان «زائر عشق» باموضوع پیاده روی زائران تا جمکران پخش می‌شود. در این نمایش اکبر دباغیان، محمد ستوده، حمید تربتیان و نرگس توکلی ایفای نقش کرده‏‎اند. تصویربرداری این بخش در لوکیشنی واقع در اصفهان تولید می‌شود، این مکان که مسجد تاریخی علی قلی آقا نام دارد قدمتی بالغ بر ۴۰۰ سال دارد. «صراط» به تهیه‎کنندگی امیرحسین عنایتی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید می‌شود و محمد ستوده به عنوان مدیر تولید با این مجموعه همکاری می‌کند و موسسه سینمایی فدک فیلم نقش جهان مجری طرح این برنامه است.
شبکه چهار سیما به مناسبت ولادت امام زمان (عج) ویژه برنامه زنده «عقیق» را نیز برای پخش در روز میلاد تدارک دیده است.
برنامه «عقیق» عنوان یک برنامه ترکیبی است که به صورت زنده در روز اول اردیبهشت و هم‎زمان با ولادت امام عصر(عج) در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی از استودیو پخش شبکه چهار سیما به نمایش در می‎آید. در این برنامه که اجرای آن را به صورت مشترک محمد امرایی و احمد شفازاده بر عهده دارند، با حضور مختلف خوانندگان، گروه‌های تواشیح و کارشناسان، یک جنگ شاد ترکیبی تقدیم مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی می‌شود.
  برنامه اذانگاهی شبکه چهار سیما با عنوان «قرار» نیز در روز میلاد منجی عالم بشریت پخش می‎شود. «قرار» محصول گروه اجتماعی شبکه چهارسیماست که هر روز از ۴۰ دقیقه مانده به اذان ظهر به افق تهران شروع و تا ۲۰ دقیقه بعد از اذان ادامه دارد. در بخش اول برنامه حجت‎الاسلام دکتر محمدجواد رودگر، عضو هیئت علمی‌پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی‌ به ارائه مباحثی در خصوص عرفان اهل بیتی می‎پردازد. در قسمت دوم برنامه نیز حجت‎الاسلام سید بهاءالدین ضیایی تفسیری کوتاه از قرآن کریم را بیان می‌کند.

امتیاز شما