امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساخت کمپ برای سیل‎ز‎دگان با تلاش مرکز بسیج صداوسیما

مشاهده ۴۳۲
۱۳۹۸/۰۲/۰۹- ۱۳:۰۲

فعالیت گروه‌های جهادی بسیج صداوسیما کمک به ایجاد کمپ‌های اسکان با همه امکانات برای اسکان سیل‌زدگان، مد نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدعلی جابری؛ مدیربازرسی و ارزشیابی مرکز بسیج صداوسیما با اشاره به اعزام گروه‌های جهادگر بسیجی صدا و سیما به مناطق سیل زده غرب و جنوب غرب کشور اظهار داشت: با تخلیه گل و لای از خانه‌های مردم بخش دیگری از نیازهای سیل‌زدگان که غالبا افرادی بودند که خانه‌هایشان کاملاً تخریب‌شده بود بیشتر نمایان شد، این افراد در کنار خیابان، کنار رودخانه، در حیاط همسایه‌هایشان چادر زده‌اند و بدون هیچ امکاناتی زندگی می‌کنند. جابری افزود: به همین منظور در بخش دوم فعالیت گروه‌های جهادی بسیج صداوسیما کمک به ایجاد کمپ‌های اسکان با همه امکانات برای اسکان سیل‌زدگان، مد نظر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ایده راه‌اندازی کمپ موقت – دائم روستای «دُم رود» شهرستان معمولان به‎همت اعضای خیریه مهر سپهر داده شده بود و گروه جهادی بسیجیان صداوسیما با همراهی یک گروه جهادی میثاق اجرای ایده را بر عهده گرفتند.
مدیربازرسی و ارزشیابی مرکز بسیج صداوسیما با بیان این که در حال حاظر دومین گروه 25 نفره از جهادگران بسیجی صداوسیما در این روستا در حال ایجاد یک کمپ برای اسکان سیل‌زدگان این روستا هستند، بیان داشت: پیش از این، یک گروه 25 نفره از جهادگران بسیجی سازمان صداوسیما به مدت 8 روز در این روستا استقرار داشتند و این دومین گروه 25 نفره جهادگران بسیجی سازمان است که تا زمان بهره‎برداری از کمپ در روستا حضور خواهند داشت.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این کمپ اسکان اظهار داشت: این کمپ با پیش‌بینی اسکان 350 نفر از سیل‌زدگان روستا، با احداث پنجاه چادر در محلی دور از رودخانه، تسطیح زمین کمپ، ایجاد سکوهای استقرار چادر، استقرار 10 دستگاه سرویس بهداشتی، استقرار 4 دستگاه حمام، ایجاد روشنایی و کشیدن برق و قراردادن ظرف‌شویی و روشویی در کمپ، حفر چاه برای سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها و حصارکشی محوطه اطراف اقامتگاه‌ها و حتی زمین بازی برای کودکان در اختیار سیل‎زدگان قرار می‎گیرد.
جابری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت بیش از 95 درصدی این کمپ بیان داشت : کمپ اسکان سیل‌زدگان روستای «دُم رود» روز سه‎شنبه 10 اردیبهشت، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در پایان عنوان داشت: با توجه به پیش‌بینی و استقرار تمامی امکانات رفاهی در این کمپ، پیش‌بینی می‌شود با اتمام مرحله بازسازی منازل سیل‌زدگان روستای «دُم رود» و با توجه به طبیعت زیبایی منطقه از این کمپ به عنوان یک کمپ گردشگری استفاده شود.

امتیاز شما