امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رمضان درخلیج‎فارس

مشاهده ۴۱۷
۱۳۹۸/۰۲/۱۰- ۱۰:۱۴

هم‎زمان با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های «ماه عاشقی»، «گم گم سحری»، «صبح عید فطر»، «شب های رمضان»، «گم سحری»، «ماه رویایی» و «جمع خوانی قرآن کریم» از رسانه استانی خلیج‎فارس پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «ماه عاشقی» ویژه برنامه افطار صدای خلیج فارس است که در ساختار ترکیبی نمایشی در 30 قسمت 90 دقیقه ای به تهیه‎کنندگی معصومه ناصری که هر روز عصر از ساعت 18:15، پخش خواهد شد. این ویژه برنامه عصرگاهی رادیو خلیج فارس قصد دارد در یک فضای صمیمی معنویت و نشاط معنوی را دربین مخاطبان ایجاد کند.کلام و متن، بخش کارشناسی، موسیقی، ادعیه و مناجات، گزارش، مسابقه، تلفن و پیامک و نمایش از جمله بخش‎های این برنامه است.
«شب های رمضان» دیگر ویژه برنامه شامگاهی صدای خلیج فارس ویژه رمضان است که به تهیه‎کنندگی سید جلیل هاشمی در 30 برنامه 60 دقیقه‎ای، که این برنامه به‎صورت زنده هرشب پس از خبر ساعت 21 پخش می‌شود و فضای برنامه مطابق با شب‎های رمضان و حال و هوای عرفانی این ماه مبارک است.
این برنامه شامل آیتم‌هایی از جمله گذر حکمت، پیامک و تلفن، آرم، گفتار موسیقی و ترانه، فرهیختگان و آداب و رسوم مردم هرمزگان در ماه مبارک رمضان است. این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21:30، پخش خواهد شد.
«گم گم سحری» عنوان برنامه‎ای از گروه فرهنگ و معارف رادیو خلیج فارس به تهیه‌‎کنندگی محمد رضا خسروی است. این ویژه برنامه در ساختار کلامی، پیامی، آوایی در 30 قسمت 90 دقیقه‎ای سحرهای ماه مبارک رمضان پخش می‎شود و در برگیرنده بخش‎های گوناگونی از جمله گزارش، بخش کارشناسی، سفره‌های سحری، بسته‌های صوتی، بسته ویژه اذان صبح و ادعیه، دعای سحر، آوازهای عرفانی، ره یافتگان، صحیفه سجادیه خوانی و مناجات خوانی است.
«صبح عید فطر» این برنامه با هدف انعکاس مراسم نماز عید سعید فطر در استان هرمزگان پخش می‌شود. در این ویژه برنامه گزارشگران در محل برگزاری نماز حضور دارد و حال و هوای نمازگزاران را توصیف می‌کند.  پخش موسیقی با کلام و بی‌کلام، گزارش، تلفن و پیامک و بخش کارشناسی از آیتم‎های این ویژه برنامه است.
«صبح عید فطر» در یک قسمت 120 دقیقه‎ای از ساعت 6:30، به‎صورت زنده به تهیه‌کنندگی مریم صابری پخش خواهد شد.
سیمای خلیج فارس نیز در ایام ماه رمضان با ویژه برنامه‌های مختلف همراه روزه‎داران خواهد بود.
«گم گم سحری» با هدف ایجاد لحظات حضور و صمیمی‌ برای سحرخیزان روزه‎دار هم استانی باهدف تعمیق و ترویج شعائر دینی و معنوی در ایام ماه رمضان این برنامه تهیه شده است که یک ساعت قبل از اذان صبح به‎وقت بندرعباس از سیمای خلیج فارس پخش خواهد شد.
این برنامه ویژه سحر ماه رمضان به تهیه‎کنندگی مهدی قیاسوند در 30 قسمت 60 دقیقه‎ای از سیمای خلیج فارس پخش می‌شود. شرح معرفت، مناجات، نماز صبح، سخنان بزرگان، دعای سحر ، اوقات شرعی و دعای هر روز ماه مبارک رمضان از بخش‎های این برنامه است.
«ماه رویایی» ویژه برنامه افطار سیمای خلیج فارس است. این ویژه برنامه در ایام ماه مبارک هر شب قبل از اذان مغرب از سیمای خلیج فارس پخش می‌شود.
این برنامه شامل بخش‎های رخصت، حلالیت، ارتباط مردمی، گزارش، حدیث روز، خبرنامه، مسابقه پیامکی و دعای هر روز ماه مبارک رمضان است. علیرضا حمیدی‎زاده تهیه کنندگی این برنامه را برعهده دارد.
سیمای خلیج فارس مراسم جزء خوانی و جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از محل امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس را هم به‎صورت زنده و مستقیم پخش می‎کند. این مراسم در طول ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز ظهر و عصر به تهیه‎کنندگی نقیبی از شبکه استانی سیمای خلیج فارس پخش می‎شود. همچنین جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه اهل سنت استان در سحرهای ماه مبارک رمضان به تهیه‎کنندگی وحید رضا مداحی روش پخش می‌شود.

امتیاز شما