امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
رئیس سازمان صدا و سیما:
رئیس سازمان صدا و سیما:

شهید مطهری احیاگر اندیشه اسلامی‌بود

مشاهده ۵۵۰
۱۳۹۸/۰۲/۱۲- ۲۱:۵۰
تعداد بازدید:550

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تاثیرات شگرف اندیشه شهید مطهری بر نهضت انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای انقلابی گفت: شهید مطهری احیاگر اندیشه اسلامی در مقابل اندیشه‌های التقاطی غرب و شرق بود آن هم در زمانی که این جریانات التقاطی بیشترین فعالیت را داشتند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، دکتر علی عسکری که هم‌زمان با 12 اردیبهشت در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد شهید مطهری در فریمان زادگاه این اندیشمند انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: شهید مطهری در زمانه‎ای که جریان‌های فکری تحت تاثیر اندیشه‌های التقاطی غرب و شرق بودند با تولید فرآورده‌های فکری در مقابل آن‎ها مقاومت و اندیشه اسلامی را احیا کرد.
رئیس رسانه ملی تصریح کرد: شهید مطهری با درک نیازهای فکری جوانان و مردم زمانه خود در مقابل حمله جریان‌های غرب و شرق زده سینه سپر کرد و به هدایت جامعه خود پرداخت.
دکتر علی عسکری افزود: معلم شهید انقلاب تفکرات التقاطی را به خوبی می‌شناخت و رفتارهای خزنده را درک می‌کرد و سعی در جدا کردن سره از ناسره و جلوگیری از نفوذ عناصر التقاطی به داخل نیروهای انقلابی داشت.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به ایدئولوژی‌های شکل گرفته در دوران زندگی شهید مطهری، اظهار داشت : استاد شهید مطهری در مقابل ایدئولوژی انحرافی و التقاطی، ایدئولوژی اسلامی را مطرح کرد و در سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و آثارش این اندیشه‌ها را تبیین می‌کرد.

دکتر علی عسکری با اشاره به تاریخ دوره پهلوی گفت: غربی‌ها بعد از تحمیل رضاخان به ایران، درصدد اسلام‎زدایی بودند و در شمال کشور نیز اندیشه‌های کمونیستی در حال رشد و گسترش اندیشه‌های کمونیستی بود و با حمایتی که دو ابرقدرت از این دو جریان فکری داشتند، کشور از نظر فکر و اندیشه فضای متلاطمی را تجربه می‌کرد.
رئیس رسانه ملی گفت: شهید مطهری با هوشیاری تمام رگه‌های افکار التقاطی غربی و شرقی را بازشناسی کرد و در مقابل آنها ایستاد.
وی با بیان اینکه شهید مطهری اهل بصیرت فکری و سیاسی و انسانی جامع، فرهیخته و جامعه شناس بود اظهار داشت: امروز هم درگیر جنگ فرهنگی و جنگ نرم هستیم، اگر در روزهای نخست انقلاب شخصیت های مهم کشور را ترور فیزیکی می‌کردند امروز دشمنان بیشتر به ترور شخصیت و فکر روی آورده اند و این جنگ بسیار سخت تر و پیچیده تر است.
 دکتر علی عسکری به دور اندیشی امام خمینی (ره) و تربیت نیروهایی اندیشمند و اثر گذار برای هدایت فکری جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد :زمانی که استاد مطهری به شهادت رسید بسیاری از دانشجویان و جوانان انقلابی به امام خمینی مراجعه می‌کردند و از ایشان می‌پرسیدند که برای ادامه راه استاد مطهری باید به سراغ چه کسی برویم و امام هم خیلی صریح می‌گفتند "به آ سید علی آقای خامنه ای مراجعه کنید ."
او افزود :آیت الله خامنه ای چه در دوران پیش از انقلاب در مشهد و چه در دوران بعد از انقلاب در تهران و چه در ایام ریاست جمهوری همواره در میان کانون‌های فکری جوانان انقلابی حضور داشته و تاثیرات فراوانی در هدایت فکری آن‎ها داشته‎اند.
دکتر علی عسکری به سه دهه رهبری کم نظیر آیت الله خامنه ای بعد از امام راحل اشاره کرد و گفت :ایشان در این مدت با همین هدایت و تاثیرگذاری بر نسل های مختلف جامعه توانستند کشور را از گردنه‌های بسیار سختی با موفقیت عبور دهند و در حالی که دشمن آرزو داشت ما چهل سالگی انقلاب مان را نبینیم اما امروز با اقتدار دهه پنجم انقلاب اسلامی را آغاز کرده آیم و با مبنا قرار دادن بیانیه مهم گام دوم به افق هایی بلند می نگریم.
رئیس سازمان صداوسیما درادامه تاکید کرد : این بیانیه بعد از حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حیرت دشمنان انقلاب پیامی ماندگار به دنیا صادر کرد که نظام جمهوری اسلامی مقتدر ایستاده و به پبش می‎رود.
وی بیان کرد: بیانیه گام دوم بیانیه‎ای فوق العاده است که با تکریم و اشاره به هوشمندی ملت ایران آغاز  می‌شود و نقشه راه را برای چهل سال دوم انقلاب تبیین و مشخص کرده است.
رئیس رسانه ملی بیان گفت: وجهه همت بیانیه گام دوم جوانان این مملکت هستند که باید این کشور را بسازند.

امتیاز شما