امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

رمضان در سمنان

مشاهده ۴۷۷
۱۳۹۸/۰۲/۱۴- ۱۴:۲۶

صداوسیمای مرکز سمنان با ویژه برنامه‌هایی در ماه مبارک رمضان با مردم متدین استان همراه خواهد بود

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدا و سیمای مرکز سمنان در ایام ضیافت الله با تدارک ویژه برنامه‌هایی در هنگام افطار و سحر با مردم خدا جو و روزه دار استان همراه خواهد بود.

صدای مرکز سمنان برای هنگام افطار ویژه برنامه زنده  «قرار عاشقی» را از ساعت 19:15 تا 20:45 پخش می‌کند.

بهره‎مندی از احادیث قدسی درباره موضوعات برنامه که به‎همت ائمه جمعه شهرستان‌ها بیان و شرح داده می‌شود، پویش «من روزه اولی‎ام» با هدف ترغیب و تشویق دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده‎اند و طعم بندگی و عاشقی با خدا را برای اولین بار می چشند، پویش «سفره‌های ساده اما صمیمی» که گزارش‎هایی از سفره‌های افطاری منازل و مساجد است که به‎همت مخاطبان تهیه و ارسال می‎شود، پویش «بهار مهربانی» با هدف کمک به همدیگر در سختی‌ها، «مسابقه قرآنی» با طرح یک سوال قرآنی متناسب با موضوع  برنامه، «بحث کارشناسی»  به‎منظور تبیین  موضوع برنامه، معرفی «آداب و رسوم خاص» مردم استان در ماه مبارک رمضان، «سلامت در ماه مبارک رمضان» با نکاتی درباره تغذیه سالم روزه داران بدون عوارض جسمانی از زبان پزشک و پاسخ به سوالات شرعی مخاطبان با حضور کارشناس مذهبی آیت‎الله شاهچراغی از بخش‎های متنوع این برنامه است. «قرار عاشقی» ویژه برنامه افطار صدای مرکز سمنان به تهیه‎کنندگی احترام امیدیان و اجرای علیرضا امینیان، اعظم کاشانی، مازیار حاجعلیان، زهره سیادتی و با گزارش‎هایی از مهران مجید پناه پخش خواهد شد.

«نسیم سحر» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی صدای مرکز سمنان به تهیه‎کنندگی علی زیاری و گویندگی محمدرضا خطیبی است که در سحرگاهان ماه مبارک رمضان، به‎صورت زنده از ساعت 3 تا 4:30 با آیتم‎هایی چون؛ بحث کارشناسی متناسب با موضوع برنامه، شرح دعای ابو حمزه ثمالی، شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان، قرائت فرازهایی از صحیفه سجادیه، ارائه مطالب علمی روز که به عظمت و اعجاز قرآن اشاره می‌کند، پخش مناجات به گویش و لهجه مردم نقاط مختلف استان، کلام بزرگان در خصوص اهمیت ماه مبارک رمضان، گزارش‎هایی از مشاغل شبانه به همراه پیامک‎ها و تلفن‌های مخاطبان، بخش کارشناسی شرح دعای سحر که به معرفی دعاهایی از مفاتیح الجنان خواهد پرداخت.

ویژه برنامه افطار سیمای مرکز سمنان با عنوان «زیر باران» به تهیه‎کنندگی عمار خطی و کارگردانی مهدی ابراهیم خانی، با بخش‎های متنوع از ساعت 19:45 تا 21:45  پخش می‎شود. قسمت‎های مختلف این برنامه که با اجرای ناصر حامدی و حمیدرضا کاشی پخش می‎شود، شامل گزارش، دعوت میهمانانی از اقشار مختلف در برنامه، مسابقه پیامکی، مستند مبلغین مذهبی، پخش زنده نماز جماعت، سفره‌های افطاری ساده ، پویش  «پس از باران» برای کمک به سیل‎زدگان کشور و نیز آزادی زندانیان است.

همچنین سیمای استانی مرکز سمنان برای اوقات سحرگاهی بینندگان هم استانی خود ویژه برنامه زنده «مهر و ماه» را از ساعت 3:15 تا 4:30 به تهیه‎کنندگی محمدرضا ولی‎نژاد کشتلی و کارگردانی حیدر عباس‎زاده با آیتم هایی چون؛ نسیم هدایت (بحث کارشناسی درباره موضوعات قرآنی، اخلاقی و عرفانی)، شرح فرازهایی از دعای ابو حمزه ثمالی با نام نسیم وصل، گفت‎وگوی تلفنی با ائمه جمعه شهرهای مختلف استان متناسب با موضوع برنامه، پخش نواهای عرفانی، پخش دعای مخصوص سحر، پخش مناجات سحرگاهی، گزیده‌هایی از سخن بزرگان درباره ماه مبارک رمضان، پخش دعای روز و نماز جماعت صبح پخش می‎شود. برنامه «مهر و ماه» را حمید قرایی اجرا می‎کند.

مراسم جزء‎خوانی قرآن کریم هم در ایام ماه مبارک رمضان از شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود هر روز به‎صورت زنده از ساعت 18:15 تا 19:15 به تهیه‎کنندگی محمد اسکندرزاده از سیمای مرکز سمنان پخش خواهد شد.

امتیاز شما