امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ماه مهمانی خدا در کردستان

مشاهده ۵۹۶
۱۳۹۸/۰۲/۱۸- ۰۹:۱۲

شبکه اصالت و فرهنگ ویژه برنامه‌های متنوعی را برای ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای مرکز کردستان در ایام پر برکت رمضان ویژه برنامه‌هایی را تهیه کرده است.

«شنه ی ره حمه ت» (نسیم رحمت) برنامه‌­ ویژه افطار است که شامل بخش‌های متنوع فرهنگی و بهداشتی، اشعار مذهبی، داستان‌های کوتاه و آموزنده، کارشناسان مذهبی، نیایش رمضان و مسابقه و ارتباط مردمی‌ است. این برنامه به تهیه‌کنندگی هیوا بهروش و ندا نقیبی، در ایام ماه مبارک رمضان به مدت 90 دقیقه قبل از افطار  پخش می‌شود. برنامه «ئاسوی  ره حمه ت» (امید رحمت) به تهیه‌کنندگی علی یونسی و نویسندگی و گویندگی ارسلان سودمند، در ایام ماه مبارک رمضان در 30 قسمت با مدت زمان 90 دقیقه قبل از اذان صبح به‌صورت زنده از رادیو کردستان روی آنتن می‌رود. در این برنامه آیتم‌های متنوع مرتبط با ماه مبارک رمضان و برگرفته از آداب و رسوم مناطق مختلف استان کردستان همراه با مداحی و مناجات، گفتارهای باارزش، ذکر و تسبیحات تقدیم شنوندگان می‌شود. همچنین در برنامه‌های «تیشک ایمان» و «پرشنگی ئه وین» به طور مشخص به مسائل و مباحث مرتبط با ماه مبارک رمضان پرداخته می‌شود

سیمای کردستان نیز در ماه رمضان ویژه برنامه‌های متنوعی را تقدیم بینندگان می‌کند.

برنامه جزء خوانی قرآن در 30 قسمت 60 دقیقه ای به صورت زنده از سیمای مرکز کردستان ویژه ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. در این برنامه که جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود، سعی می‌شود که هر جزء قرآن به صورت زنده با تلاوت قاریان قرآن از استان همراه با حضور مردم از شبکه استانی کردستان روی آنتن رود. برنامه «به ربانگ» (افطاری) به تهیه کنندگی مهرداد یوسفی و کارگردانی حسین جلالی، با بخشهای بسیار جذاب و جدید میهمان ضیافت رمضان در استان کردستان می‌شود. این برنامه از آغاز ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 45 دقیقه پیش از اذان مغرب تقدیم بینندگان کردستانی می‌شود. در این برنامه با گزارش‌های مرتبط با موضوع برنامه، تاثیر رمضان بر شعر شاعران کرد و روایتی از داستانهای عرفانی و اخلاقی تلاش می‌شود فلسفه ماه مبارک رمضان، عظمت این ماه، آداب و رسوم این ماه و پیوند و همدلی بیشتر مردم با ماه مبارک رمضان به تصویر کشیده شود. «به ره و رووناکی» (به سوی روشنایی) یکی دیگر از برنامه‌های سیماست که به تهیه‌کنندگی مهرداد یوسفی در 30 قسمت 60 دقیقه‌ای به صورت زنده به سمع و نظر بینندگان می‌رسد. مباحث دینی و عرفانی، ذکر و مناجات محلی و دعاهای قرآنی از آیتم‌های برنامه است.

سیمای مرکز کردستان  همچنین یک برنامه با مدت زمان 240 دقیقه را به پخش زنده مراسم شبهای قدر اختصاص داده است و برنامه سخنرانی در حسینیه سنندج در 30 برنامه 20 دقیقه ای به صورت تولیدی پخش می‌شود.

امتیاز شما